De Dodewaardse boemeltrein (met bijnamen) dendert door๐Ÿš‚๐Ÿ’จโšฝ๏ธ

6669CE
DODEWAARD

Dodewaard 2โšซ๏ธโšช๏ธ -Bennekom 6๐Ÿ”ดโšช๏ธ
Onderstaande opstelling (zie foto) werd het veld ingestuurd voor de wedstrijd tegen Bennekom 6. Als wissels op de bank hadden we Tom, Kevin en topverzorger Ruben. De vrouwelijke grensrechter was (hopelijk blijft ze dit voor het hele seizoen๐Ÿ˜‰) Adriana Pater.

Dodewaard had in het begin veel de bal maar kon niet echt gevaarlijk worden door slordig spel en veel lange ballen. Na ongeveer 10 min brak Anthony (Sander) de wedstrijd open op de rechterflank. Met een actie en een voorzetje op de achterlijn bediende hij de Marokkaanse Messi (Uiltje) welke simpel binnen kon tikken, 1-0! Niet veel later kwam de 2-0 ook op het scorebord, wederom door de Marokkaanse Messi. Hij wist te scoren met een kopballetje vanuit een perfect aangesneden cornerbal van Roberto Carlos (Jarno). 5 minuten later was het weer raak, met een goed afstandsschot van Beckham (Owen), welke lekker strak in het hoekje vloog onder de keeper door, 3-0. Een aantal minuten later was het de Marokkaanse Messi die een loepzuivere hattrick en de 4-0 bewerkstelligde! The Champ (Ron) gaf hem direct, nog in de eerste helft, een publiekswissel. Hij werd vervangen door “de Peter Crouch van Dodewaard”(Tom).
Bennekom kwam trouwens in de eerste helft twee keer voor het doel bij Courtios (Jurjen), beide met een rollertje. Meer had Courtois eigenlijk niet te doen, op een paar terugspeelballetjes van Clasie (Jeroen), De Vrij (Onno) en Carvajal (Dylan) na.
In de 35e minuut zag Kevin Blom (scheidsrechter) een duwfout van Bennekom in de zestien, hij floot en wees naar de 11-meterstip. Een PENALTY!! Beckham (Owen) nam de penalty en scoorde, maar Blom had nog niet op het fluitje geblazen. Dus moest de pingel overnieuw genomen worden, en ja hoor, helaas schoot hij zijn 2e poging over het doel!๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฎ Net voor rust schoot Bennekom, vanuit een scherpe corner van onze zijde, de bal zelf maar in het eigen doel. 5-0, wat tevens de ruststand betekende.

Na de rust kwam Simone Zaza (Kevin) het veld in voor De Brommer (Pieter Jan). Vervolgens bleef het lang 5-0, tot ineens Weghorst (Gijs) met een diepe bal werd weggestuurd. Gijs speelde de keeper uit en liep zo de zestien in om de 6-0 binnen te knallen. Na het doelpunt kwam de volgende wissel. De Brommer erin voor Clasie die gelijk de aanvoerdersband kreeg waardoor hij nog sneller ging lopen. Want Pieter Jan scoorde even later de 7-0 voor zijn team. Na dit doelpunt werd “Xavi” (Tygo) gewisseld, wellicht moest hij op tijd in Barcelona zijn voor de contractbesprekingen..๐Ÿ˜‰ Het duel werd afgesloten met nog twee doelpunten. De 8-0 was opnieuw een eigen doelpunt en de 9-0 van wederom de Marokkaanse Messi.

Het bleek achteraf een simpele overwinning te zijn. A.s. Zaterdag zullen we wel weer aan de bak moeten๐Ÿ’ช๐Ÿป๐Ÿ’ช๐Ÿป. Dan staat om 14:30 uur de uitwedstrijd tegen SDOO 2 op de kalenderโšฝ๏ธโšฝ๏ธ.
Tot ziens en via deze manier bedanken we onze supporters voor de aanmoedigingen๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป.

P.s. Dit verslag is mede mogelijk gemaakt door de vice-vice-captain “Clasie”๐Ÿ‘Œ๐Ÿป (Nu bent u als lezer weer op de hoogte van de bijnamen van onze spelers, mocht u toch nog vragen hebben stel ze in de comment๐Ÿ˜‰)