De “Dodewaardse Boemeltrein” pakt het andere spoor! 🚂⚡️

6666LD
HETEREN

6 november: Dodewaard 2 - SDOO 2

Voordat de mannen het veld opgingen voor de warming-up werd het trainersduo Ron en Kevin de Bruijn in het zonnetje gezet. Het duo, kersverse opa👴🏻 en oom👨🏻‍🦲, ontving een rompertje voor de pasgeboren Joley de Bruijn🍼. Hopelijk staat het haar goed, maar dat kan bijna niet anders met zo’n mooie outfitje!

Wie zijn outfit niet helemaal op orde had deze middag was Calvin akka Shaggy🚬 /Mini-Schuiling. Hij moest zijn voetbalschoen bewerken met ducktape (zie foto). Wellicht wordt het, na het bezoekje aan KlusWijs Dodewaard (De Wit), nu tijd voor een ritje naar Sport 2000 Snelders Sport Elst😉!

Na bovenstaande zaken werd de volgende opstelling bekend gemaakt (v.l.n.r.):
Jurjen;
Owen, Jeroen (C), Nick, Dylan;
Eelco, Pieter Jan, Martijn;
Catalin, Uiltje, Sander

Met uiteraard, opnieuw, een sterke bank💪🏻Bestaande uit: Calvin, Gregore, Andrei, Kevin.

1e helft:
Over de 1e helft kunnen we vrij kort zijn dus dat doen we bij deze dan ook. Beide teams hadden welgeteld één doelpoging. Verder gebeurde er weinig tot niets noemenswaardig.

2e helft:
De tweede helft begon gelijk al een stuk beter. Dit werd al snel beloond met een doelpunt. Uiltje draaide goed weg bij zijn tegenstander en schoot op doel. De keeper pareerde waarop de rebound simpel ingetikt kon worden door Catalin, 0-1. Een kleine tien minuten later scoorde de thuisploeg. Een dubieuze gelijkmaker waar zelfs de grensrechter van SDOO zijn vlag omhoog stak voor een uitbal. Ware het niet dat het spel doorging en de bal werd afgemaakt, 1-1.
Hierna kreeg Dodewaard nog genoeg kansen om de winst binnen te slepen. O.a. Een bal op de lat, paal, van de lijn en kort voorlangs gingen allen het doel niet in.

Motm:
Owen Barten. Niet omdat hij vandaag jarig is🎂 maar omdat Dodewaard het betere van het spel kreeg nadat hij op het middenveld ging voetballen. Daarnaast liet hij zich van zijn goede kant zien met het aanjagen. Kortom: Ga op deze voet door!💪🏻

Conclusie:
Een slechte eerste helft, een redelijk goede tweede helft. Na rust werd er goed gewerkt maar helaas hadden we het geluk niet aan onze zijde voor een extra doelpunt. Uiteindelijk mogen we alleen onszelf verwijten dat we ‘maar 1 punt’ hebben overgehouden aan dit duel. Uithuilen en weer doorgaan is het remedie.

Volgende wedstrijd:
Zaterdag over een week, 20 november spelen we uit tegen het 2e van Duno D. Deze start op “ouderwets F’jes tijd” om 10:15 uur!
Ps. As zaterdag speelt Dodewaard 1 vriendschappelijk tegen SV Panter. Voor deze wedstrijd stond eigenlijk de rentree van Eelco van Soest gepland😉 Helaas viel hij afgelopen zaterdag uit. Spanning - (op de lies)? We hopen dat hij het haalt anders wordt dit heugelijke moment waarschijnlijk wel verschoven😜✌🏻#leestdestafvanheteerstemee?