Dodewaard 2- Redichem 3

25 september 2021 14:30

W. Keuken

25 september: Dodewaard 2๐Ÿ”ดโšช๏ธ- Redichem 3๐ŸŸกโšซ๏ธ

Gister mocht “het twidde” aantreden voor de competitieopener. Thuis op het heilige gras van Sportpark de Eng ontvingen we de heren uit Heelsum.
Het trainersduo ‘de Bruijn’ stuurde onderstaande namen de wei in voor Dojewert:
J. v. Dijken;
N. Berends, N. Louter, J. v. Boldrik (C), D. Schuiling;
T. Stoffelen, PJ de Wit, T. Jansen;
B. Echahbouni, S. van Hattum, E. Maregrande

De supporters, in grote getale aanwezig, zagen dat er een sterke bank was geformeerd (zoals zovaak๐Ÿ˜‰). Deze bestond uit de namen: A. Bagrii, J. Homan, C. Matei, H. Gerritsen en O. Barten.
Dan de wedstrijd, in de eerste fase ging er veel mis. Redichem wist hiervan te profiteren en scoorde in de 10e en 20e minuut van de wedstrijd. Dodewaard keek dus al snel tegen een 0-2 achterstand aan.
Met wat oppeppende woorden in de zin van “Nu wij weer!!” werd na een half uur spelen de aansluitingstreffer gescoord. Vanuit een corner scoorde Pieter Jan met het hoofd, dit op aangeven van Enrico. Dodewaard ging vervolgens op jacht naar de gelijkmaker. Hierin moest Nick Berends aan de zijlijn toekijken. Nick ontving van Dick Jol, in de volksmond ook gewoon Wim Keuken genoemd, een terechte gele kaart voor een handsbal๐Ÿ‘‹๐Ÿป๐Ÿ‘‹๐Ÿป.
Net voor het rustsignaal kreeg Dodewaard de uitgelezen mogelijkheid om de 2-2 te scoren. Enrico gaf goed af op Brahim akka Uiltje๐Ÿฆ‰, die oog in oog met de keeper faalde. De corner die hierop volgde was een copy van het eerste doelpunt. Wederom een doelpunt van Pieter Jan op aangeven van onze Italiaan๐Ÿ๐Ÿ•๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡น. Dit is overigens ook het land waar allrounder Eelco van Soest op dit moment een zwaar trainingskamp ondergaat๐Ÿ‹๐Ÿป๐Ÿšต๐Ÿป‍โ™‚๏ธ.

Ruststand: 2-2.

Met een vijf-dubbele wissel startte de rood-witte hemden aan de 2e helft.
Na een uur spelen kwamen we op voorsprong. Spits Sander wist de 3-2 in het netje te leggen.
Vanaf minuut 70 liep de score mooi op, gelukkig in ons voordeel. De weer ingevallen Uiltje scoorde in een tijdsbestek van krap twintig minuten een loepzuivere hattrick. De laatste goal was het fraaist. Met een omhaal wist hij de grondvesten doen schudden! Hij werd hiervoor beloond met een publiekswissel. De Roemeense Catalin Matei deed ook nog een duit in het zakje en liet het netje weer bollen๐Ÿ‡ท๐Ÿ‡ด. De einduitslag kwam hiermee op 7-2.
Man of the match: Uiltje๐Ÿฆ‰.
Gezien de uitslag leek het een makkelijke middag al was dit in de praktijk niet het geval. Er is nog een hoop werk aan de winkel๐Ÿ˜‰. Al met al toch een mooie overwinning, nu op naar de volgende wedstrijd๐Ÿ’ช๐Ÿป. Die is over twee weken, op 9 oktober, thuis tegen Blauw Geel!โšฝ๏ธ