v.v. Dodewaard 2 is on fire🔥🔥!

Uchta 2

Brahim Echahbouni (afstandschot)
Jarno Homan jr. (afstandschot)
Grigore Munteanu (afstandschot)

23 oktober 2021 14:30

C. van der Zwan

Sportpark De Hoeken
Keizerstraat 102
4053HK
IJZENDOORN

Zaterdag 23 oktober:
Uchta 2🟡⚫️- Dodewaard 2🔴⚪️

Opstelling van rechts naar links:
Youri “Krul” van Homoed;
Nick L, Onno, Patrick (C), Jarno “Roberto Carlos” Homan;
Eelco, Tygo, Hein;
Catalin, Nils, Uiltje

Wissels:
Owen, Sander, Tom, Andrei en Grigore

Onder het genot van een heerlijk voetbalweertje klonk het beginsignaal in Ochten voor deze derby. Na slechts vijf minuten spelen wist onze centrale verdediger Onno een handsbal te maken in het strafschopgebied. Dom zou je denken? Met penaltykiller Youri Krul maakte Dodewaard zich geen zorgen. De aanvoerder van Uchta schoot de bal strak in de rechterhoek, maar Youri vist het balletje met een knappe redding uit het doel. Nog geen paar minuten later wist Youri zich weer te bewijzen. Met een harde pegel van buiten de zestien dacht Uchta wel te scoren. Maar met veel vertrouwen en een wereldredding wist onze keepert deze bal wederom tegen te houden. Dit vertrouwen straalde gelijk door op het elftal. Na 10 minuten spelen kwam de eerste grote kans van Dodewaard. Na goed aangeven van Hein wist Uiltje de verdediger van Uchta een panna te geven om de bal vervolgens strak in het rechterhoekje om de keeper heen te draaien. 0-1.
De fanatiek beladen wedstrijd kende vele kansen, maar de mooiste goal werd toch wel gescoord door onze linksback Jarno “Roberto Carlos” Homan aka El hombre bala oftewel de menselijke kogel. Met een dribbel vanaf de middenlijn haalt hij vanaf 35 meter vol uit in de linkerkruising. De keeper zag hem niet eens gaan💣💣. Met deze onzichtbare menselijke kogel gaat Dodewaard met een voorsprong de rust in, 0-2.

Owen zou eigenlijk niet mee voetballen, omdat het pottenbakken met zijn moeder de prioriteit had. Gelukkig voor hem was de klei snel gedroogd en kon hij de 2e helft toch meedoen! De 2e helft begon met een grote kans voor onze linksbuiten Uiltje. Met een goede voorzet wist hij het grote open doel toch te missen. De keeper van Uchta moest hem dat nog even inwrijven vanwege het uitgebreid vieren van de panna van de eerste helft. Zo fanatiek als Uiltje is laat hij zich niet kennen en neemt hij nog geen vier minuten later gelijk wraak. Met een fantastische assist van Eelco scoort hij alsnog de 0-3. Na al een wedstrijd bij Dodewaard 3 gespeeld te hebben, sluit Grigore aan bij 2. En dit nog succesvol ook, met buitenkantjevoet weet Grigore in de 60e minuut de bal keihard in het rechterhoekje te plaatsen. Uchta zegt dat hij zo'n bal nooit meer raakt, maar wij weten wel beter😉. 0-4. In de 80e minuut krijgt onze vrijetrappenkoning Tom nog de kans om te scoren, helaas is het de paal die in de weg staat. In de laatste minuten weet Uchta uit een voorzet nog onze keeper te verrassen met een kopbal en eindigt de wedstrijd in 1-4. Met de drie punten op zak kan Dodewaard weer verder kijken naar de volgende thuiswedstrijd.

De trainers en leiders zijn trots op hun spelers. Een wedstrijd waarin vier hele mooie doelpunten zijn gemaakt, de spelers zich niet lieten leiden door het 'spel' van Uchta en de 2e helft spelers van 3 nog aansloten om de jongens te versterken. Kortom Dodewaard 2 was afgelopen zaterdag echt on fire🔥🔥!! Dit is direct een klein bruggetje naar het moois wat je in de bijgevoegde foto ziet. Luc Roelofse, de zoon van Erik “Skoy”, produceert namelijk echte v.v. Dodewaard brandblussers🧯🧯. Hierin is ook een voetballer en een lampje verwerkt. Een blusser kost €65,- waarvan €15 naar de club gaat. Interesse voor dit collectors item? Stuur “blusvoet” naar Luc - 06-34018771!

Man of the match: Dit was niet alleen het weekend van Max Verstappen en Rico Verhoeven maar, zoals u heeft kunnen lezen, ook van Youri van Homoed! Ga zo door💪🏻💪🏻.