Zomeravondwinst tegen Wageningen

Dalwagen 82
6669CE
DODEWAARD

Dinsdagavond was er de doordeweekse wedstrijd thuis tegen Wageningen. Hierin had Dodewaard haar taak om de kater van afgelopen zaterdag weg te spoelen.

Het duel kwam wat moeizaam op gang en speelde zich de eerste helft voornamelijk af op het middenveld. Hier een daar kwam wat speldenprikjes uit de tweede lijn van Dodewaard. Uiteindelijk was het Wageningen wat de eerste grote kans kreeg. Via een steekbal kwam hun nr. 7 één-op-één te staan tegen Joeri, maar Joeri was hierin de situatie de baan.

Dodewaard begon wat meer te drukken, wat uiteindelijk resulteerde in de 1-0. Joeri bracht Sven in stelling, Sven nam de bal aan en legde deze panklaar voor Thomas die vervolgens de trekker over haalde. Waar men zaterdag met 2-0 ging rusten en beter speelde, was het spel de eerste helft nu minder dan zaterdag maar ging het vervolgens wel met 1-0 de rust in.

De tweede helft ging daarna vliegend van start. Een snelle vrije trap van Gertjan lanceerde Jelmer, welke Sven vond en deze met een Hessel-achtige punter de 2-0 op het scorebord zette. Dodewaard kwam daarna nauwelijks meer in de problemen en liep vervolgens zakelijk uit naar 3-0 (Jelmer via Thomas) en 4-0 ( Thomas via Sven).

Met deze winst werd de achterstand op DFS terug gebracht naar 2 punten en wordt de jacht aanstaande zaterdag vervolgd met een uitwedstrijd op het Duitse Kamp.