Een wereld pot voor de neutrale toeschouwer

Uchta 1

Sven Elings (afstandschot)
Stijn Gijsbers (penalty)
Robert van der Laan
Nick Romein (afstandschot)

30 april 2022 14:30

R.S. Adema

Sportpark De Eng
Dalwagen 82
6669CE
DODEWAARD

De derby tegen Uchta staat op het programma op een mooie zomerse dag.
Waar Dodewaard aan de betere kant is betaald dit zich nog niet uit in grote kansen. Het is een beetje een vlakke wedstrijd de eerste minuten. Word er wat afgetast? Wel weet Sven, over wie u later nog zult lezen de balletjes lekker achter de laatste linie van Uchta te krijgen.
De wedstrijd laat zich omschrijven als; veel duels maar weinig kansen.
Niet gek dat na een duel Sven de bal weet te confisqueren. U weet wat er gebeurd als hij van afstand schiet, andermaal met een puike knal weet hij de keeper te verschalken. 1-0.
Als iets één keer gebeurt is dat een incident. Als het in korte tijd twee keer plaatsvindt is dat heel toevallig
Als het drie keer gebeurd is er sprake van een patroon en als een vierde geval vrijwel identiek is dan is dat ronduit verdacht.
Aldus een wijs man, dit heeft natuurlijk betrekking op de afstand schoten van onze Sven.
Enkele minuten hierna een penalty voor de thuisploeg. Handsbal na een voorzet van Stijn.
Laatstgenoemde neemt hem, een bekeken balletje in de onder hoek. Hij heeft het vizier op scherp.๐Ÿ˜‰ 2-0
De leidsman fluit voor het 2e bedrijf.
Willem laat maar eens zien lichtvoetig te zijn. Met een ware Ibrahimovic actie komt hij onder de druk van drie man uit. Voor de rest word er weinig gebracht de tweede helft. Uchta zet druk als een stier op een rode lap, Dodewaard weet hier maar een enkele keer onderuit te voetballen.
Justin heeft nog een goede combinatie met Gertjan maar deze wordt goed gekeerd door de keeper laag bij de grond.
Jelmer wordt ondertussen heet van al het warmlopen, hij staat te trappelen om erin te komen.
Uchta zet veel meer druk in de 2e helft en dit resulteert wel in wat halve kansjes, tot de 75e minuut is er eigenlijk nog steeds weinig aan de hand.
Good old Nitro-Nijko heeft nog wat magische momenten, valpartijen, slippertjes, u kent het wel. Dit na een goede eerste helft. Zo kennen we hem weer.
In de 75e minuut word de aansluitingstreffer gemaakt met een afstandsschot door Nick Romein, half geblesseerd laat hij zien dat hij het nog steeds kan. Dit kan nog wel eens een lange wedstrijd worden. (15 minuten๐Ÿ˜‰)
Dodewaard staat nog steeds onder enige druk, maar het blijft bij druk zetten. Uchta weet nog steeds weinig kansen te creëren.
Net voor tijd kan Thomas de wedstrijd nog op slot gooien maar hij komt een kleine teen te kort op een lage voorzet van Jelmer.
Onno kreeg nog even een rode kaart, dat is natuurlijk wel het vermelden waard.
Eindstand 2-1! Eindelijk weer eens een derby over de streep getrokken.
Volgende week de uitwedstrijd tegen de nummer acht, CHRC.