Doelpuntenfestijn op de Eng

... (e.d.)

5 maart 2022 14:30

B. Leeflang

Het zonnetje scheen heerlijk op het sportpark De Eng. Rond half 3 klonk het eerste fluitsignaal. De wedstrijd Dodewaard - CHRC ging van start. Na een minuut of 5 kreeg Dodewaard een grote kans, maar zo scherp als Thomas de laatste wedstrijd was, kreeg hij het dit keer niet voor elkaar de bal in het doel te koppen. Een paar tellen later was Dodewaard weer in de aanval, Justin zette knap zijn man opzij en speelde de bal richting Gert-Jan, die schoot op de keeper maar de bal belandde zo in de voeten van Thomas, dit keer kon hij het balletje binnen tikken. Het volgende kwartier was de wedstrijd redelijk in evenwicht. Maar daarna kreeg Dodewaard 3 grote kansen. Een rolletje van Gert-Jan en Stijn kon de keeper gemakkelijk redden maar bij het tweede schot van Stijn kreeg hij hulp van de paal.
Dodewaard was sterker maar kon het niet voorkomen dat CHRC doorbrak over links. De verdediging van Dodewaard stond niet goed en de speler plaatste de bal netjes in de rechterhoek. Na de aftrap werd eigen direct de aanval weer gezocht, Justin werd onderuit gehaald in de zestien en de scheids gaf een penalty. Koele kikker Stijn schoot deze goed binnen, 2-1. 4 minuten later kon Stijn weer profiteren door wat gepruts achterin bij de tegenstander. Met een mooie boogbal schoot hij de 2de van de middag binnen.
Tomas kwam erg scherp uit de rust. Na een goede voorzet van Justin kwam de bal bij Thomas terecht, die draaide mooi weg en schoot snoeihard binnen. Een heerlijke goal! 10 minuten later gaf de goed spelende Justin weer een strakke voorzet, dit keer werd hij door een verdediger van CHRC in eigen doel gewerkt. Zo liep de scoren lekker op. Dodewaard werd wat minder scherp, door wat gepruts achterin kwam de tussenstand op 5-3. In de laatsteinuut van de officiële speeltijd maakte Jelmer de 6de voor Dodewaard. Deze goal was ook het laatste wapenfeit.
Een leuke wedstrijd, heerlijk weer en lekker veel doelpunten! Volgende week speelt Dodewaard een erg belangrijke wedstrijd uit in Lienden. Bij winst, stijgen we namelijk naar de 3de plek.
Bron foto: de Gelderlander (Raphaël Drent)

275369990_4893186057443937_7096333759631331395_n.jpg