GVC-Dodewaard πŸ”΄βšͺ️

Bornsesteeg 2
6708PE
WAGENINGEN

Vanwege het weer en de staat van het veld werd de wedstrijd omgewisseld naar en tegen de internationale studenten te Wageningen.
Dodewaard ging voortvarend van start.
Der Bomber direct met z’n 200ste! Een echte goal zoals alleen Thomas dat kan! Kappen, draaien, schieten, hangen, u kent het wel. πŸ‡©πŸ‡ͺ
Hier schrok Dodewaard klaarblijkelijk zo erg van dat na een diepe bal achter de verdediging en een voorzet snel de 1-1 werd gemaakt.
Het was Thomas die als aanvalsleider liet zien zien waarom hij al die tijd hard door heeft getraind. 3 goede acties van hem werden helaas gekeerd door de keeper die helaas later het veld moest verlaten wegens een blessure.
Het aanspeelpunt in de voorste linie werd gretig gebruikt door zijn teamgenoten.
Sven Elings had nog last een geblesseerde schoen, klaarblijkelijk hebben zijn schoenen geen goede band met leervet. (Zie foto) πŸ‘ž
Het slotakkoord was voor Dodewaard, dat is toch even lekker de rust in gaan.
Stijn met een klasse actie aan de zijlijn wist voor te zetten op Justin welke na een aanname goed afrond met zijn verkeerde (of toch goede) been.
1-2 is de ruststand.
Zonder wijzigingen in de opstelling beginnen we aan de 2e helft waarin Dodewaard direct hoge druk zet.
Toch was het Wageningen die met lange peren gevaarlijk werd. 🍐
Na de keeperswissel werd het Dodewaard iets makkelijker gemaakt.
De keeper wist de bal wel te keren, maar niet te klemmen na een vrije trap van Demi. Stijn (u kent hem waarschijnlijk van zijn wekelijkse kaartje) is erg attent op het loslaten van de keeper en weet de 1-3 op het bord te zetten. ✈️
Even later na goed samenspel tussen Gertjan en Stijn wist laatstgenoemde Thomas te bereiken. Deze liet het netje andermaal bollen! 1-4.
Na een terugspeelbal maaide de keeper over de bal, snel werd het 1-5. Zal er dan toch een polletje op het kunstgras veld hebben gelegen?
Thomas kreeg nog een publiekswissel en dit was tevens het debuut van Uiltje. πŸ¦‰
Uit het niets werd de 2-5 gemaakt, dit had waarschijnlijk te maken met ietwat gemakzucht van de rood-witten.
Eindstand 2-5 en daarmee 3 punten in de tas.
Bij terugkomst werd het doek voor Thomas zijn 200e (!)onthuld. Na een speech van Henk en Gerrit sprak Thomas ook nog wat magische woorden. Thomas; “we gaan lekker bier drinken”, als Der Bomber het zegt dan moet het maar... 🍻
FB_IMG_1645553345528.jpg
FB_IMG_1645553352461.jpg