Dodewaard 1 - Uchta 1

Uchta 1

4 november 2017 14:30

Na jaren wachten was het dan eindelijk zover, de derby tegen Ochten! Voor Dodewaard was het ook nog eens een belangrijke wedstrijd, bij winst zouden we een mooi gat slaan met de subtop.

De zaterdag begon met een heerlijk weertje, maar zodra de spelers van Dodewaard op het fietsje stapte richting sportpark De Eng, werd de lucht donker en begon het te miezeren. Het ideale weer voor een derby.

De scheidsrechter floot af en Dodewaard was gelijk heer en meester. Het aantal kansen was niet bij te houden en binnen een paar minuten lag de eerste de bal al in het goal van Uchta. Thomas Lempicki was de doelpunten maker. In alle linies werden de 1-op-1 duels gewonnen en het duurde niet al te lang voordat Thomas zijn tweede en derde goal binnen prikte, een prachtige hattrick dus!
Iets later kwam Gertjan op via de linkerkant van het veld, speelde twee tegenstanders uit en gaf de bal af aan de vrijstaande Pieter-Jan, 0-4! Na de vierde goal, zwakte het spel van onze ploeg af en kwam Uchta in de wedstrijd. Net voor rust was er een mooie aanval van de tegenstander en deze werd bekroond met een doelpunt. De ruststand werd hiermee 4-1.

Dodewaard ging dus met een dubbelgevoel de kleedkamer in. Het speelde de best 35 minuten van het seizoen, maar na de 4-0 was er geen sprankeltje meer van over en gaven we Uchta weer hoop. Dit benadrukte de trainer ook in de kleedkamer.

Het was meteen te merken dat alle koppies weer op scherp waren gezet, binnen twee minuten maakte de Bomber zijn vierde goal van de dag en stond het 5-1. Een heerlijk begin dus van de tweede helft. Maar heel lang kon Dodewaard hier niet van genieten. Binnen tien minuten na de goal van Thomas, lag de bal al 2x op de penaltystip. Deze penalty’s werden feilloos binnengeschoten , 5-2. De twee ploegen waren veel meer aan elkaar gewaagd dan de eerste helft, ook de overtredingen stapelden zich op en de scheidsrechter had het er maar wat druk mee.

Rond de 80ste minuut was er nog een bijzonder moment. Er werd een diepe bal gespeeld achter de verdediging, Jelmer was een stuk sneller dan zijn directe tegenstander maar ook de keeper van Uchta liep al buiten de 16 meter om de bal weg te trappen. Jelmer was net iets eerder bij de bal en schoot direct op goal, uit een reflex hield de keeper de bal tegen met zijn handen. De scheids had geen andere optie dan de keeper rood te geven. Een veldspeler nam de handschoenen over. In de laatste minuten werd Jelmer weer weggestuurd en kon de bal makkelijk binnen schieten, 6-3! Dit was ook de eindstand.

Doelpuntenmakers
- Thomas 4x
- Pieter-Jan
- Jelmer