Dodewaard laat na goed voetbal B.V.C ‘12 terugkomen in de wedstrijd

Eric Tijssen (schot)

14 april 2018 14:30

Onbekend

Prachtig weer was het afgelopen zaterdag, toen onze mannen het moesten opnemen tegen B.V.C. 12 uit Beek-Ubbergen. Nog niet zo erg lang geleden werd het 1-1 toen Dodewaard thuis speelden tegen deze tegenstander, we waren dus gewaarschuwd.

Iets later dan gepland, klonk de fluit van de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. Dit was ook meteen het startsignaal om het B.V.C. direct vanaf de eerste seconden moeilijk te maken. Dodewaard had volop balbezit en alle duels. Het spel was ontzettend snel en mooi wat onze ploeg liet zien, dit resulteerde ook direct in een aantal grote kansen. Na een minuut of 15 had het eigenlijk al 0-3 kunnen staan, alleen troffen de ballen van Thomas, Sven en Gertjan geen doel. In de 20ste minuut kreeg Eric een steekpass, samen met een verdediger aan zijn zij ging hij richting de keeper. De verdediger en de keeper kwamen met elkaar in botsing en de bal belandde voor de voeten van Eric. Door het slimme spel van onze middenvelder kon hij de bal gemakkelijk binnenschieten, 0-1!

B.V.C had geen tijd om zichzelf te groeperen, na het doelpunt. Direct na de aftrap vloog Dodewaard er weer bovenop. De bal kwam bij Hessel terecht, die gaf een lange bal door de lucht richting Thomas. De laatste man kon de bal onderscheppen, alleen kopte die de bal perfect in de loop van onze spits. Deze ging nu 1-op-1 op keeper af en dit keer was het wel raak, 0-2! In de eerste helft heeft Dodewaard wel 10 kansen goede kansen gecreëerd alleen werden er maar twee benut. In de laatste 5 minuten van de eerste helft zwakte het spel van Dodewaard wat af en werd B.V.C. sterker. Dit resulteerde in 2 behoorlijke kansen, maar Joeri bracht redding op beide inzetten.

Het veldspel was in de eerste helft ook fantastisch om naar te kijken. Dit werd ook nog eens benadrukt door de trainer, die de jongens in de rust zijn complimenten gaf. De enige opdracht voor de tweede helft was om het goede spel van de eerste 40 minuten weer op te pakken en de score verder uit te breiden.

Door een blessure bleef Joeri achter in de kleedkamer, Erik Vermeer mocht de handschoenen weer eens uit de tas halen.

De taken werden goed uitgevoerd, de kansen stapelde zich weer op. In 52ste minuut verscheen de 0-3 op het scorebord. Dit doelpunt was tevens het 30ste doelpunt van der Bomber! Hij kon de voorzet binnenkoppen bij de tweede paal

Het 3de doelpunt van Dodewaard was ook het moment waarop het de grip op de wedstrijd verloor. Ineens was het goede spel verdwenen en kreeg B.V.C. de mogelijkheid om zich met het spel te gaan bemoeien. Dit cadeautje pakte ze met beide handen aan. Het resulteerde gelijk in een aantal kansen. In de 70ste minuut werd de bal ontfutseld bij Willem. De nummer 9 stormden zonder een verdediger af richting doel. Hij mikte de bal in de rechterhoek en helaas kon Erik de bal niet keren, 1-3. Dodewaard was nog niet helemaal wakker geschut na dit moment. drie minuten later lag ook de 2-3 in het netje.

Gelukkig voor Dodewaard had Eric nog wel even zin in om de boel op te jagen! Dit had ook direct effect op zijn medespelers. De wedstrijd kantelde weer en onze ploeg was weer volop in de aanval. In de 81ste minuut vond bijna een kopie plaats van het eerste doelpunt. Eric kreeg een heerlijke bal ingespeeld van Sven, speelde wat tegenstanders uit, liep de doelman voorbij en als kers op de slagroom scoorde hij ook nog eens de 2-4! Tijd om te juichen was er niet, want door deze actie schoot de kramp er direct bij hem in. De wedstrijd was vanaf dat moment wel gespeeld, maar Thomas besloot om toch nog even zijn 3de van de dag binnen te schieten. De hele verdediging werd door Eric en Thomas het bos ingestuurd. Eindstand 2-5.

Het was een heerlijke wedstrijd om naar te kijken en de welverdiende 3 punten gingen mee terug in de tas.

0-1 Eric (‘20)
0-2 Thomas (‘24)
0-3 Thomas (‘52)
1-3 BVC (‘70)
2-3 BVC (‘73)
2-4 Eric (‘81)
2-5 Thomas (‘87)

Opstelling: Joeri (Erik), Hessel, Michiel, Willem, Bjorn (Hein), Eric, Sven, Justin (Max), Thijme, Gertjan, Thomas

Man Of the Match: Eric Tijssen! Won ieder duel, had 200% inzet en scoorde ook nog eens 2 doelpunten.