Sterke tweede helft bezorgt Dodewaard de winst

Fortissimo 1

23 maart 2019 14:30

Op het programma van Dodewaard stond alweer een sterke concurrent. Ditmaal was het de nummer drie van de stand, Fortissimo uit Ede. Vooraf werd de ploeg op scherp gezet door Marco. Sinds Marco de wedstrijdbespreking doet (na de winterstop) heeft de ploeg immers nog geen puntverlies geleden.

Een paar minuten na half drie klonk de fluit van de scheidsrechter voor de eerste keer en daarmee ging de wedstrijd van start. Fortissimo kwam zeer sterk uit de startblokken en zette Dodewaard al vroeg onderdruk. Een aantal keer kwamen ze er doorheen, maar tot grote kansen leidde het niet. Spaarzaam kon Dodewaard zich onder de druk uitvoetballen. De bal werd veroverd op het middenveld en de aanvallers werden met een lange bal de diepte ingestuurd. Helaas stond de keeper van Fortissimo elke keer in de weg; hij voetbalde fantastisch mee. De laatste tien minuten van de eerste helft werd Dodewaard sterker, ook dit leidde niet tot grote kansen, maar betekende wel de ommekeer in de wedstrijd.

De ploegen gingen de kleedkamer in met de brilstand.

In de tweede helft was Dodewaard vanaf seconde één de bovenliggende partij. Zo goed als ieder duel werd gewonnen en Fortissimo werd continue overlopen. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van onze tegenstander en er werden enorme kansen gecreëerd. De 100% kansen waren niet meer op een hand te tellen, maar toch bleef het 0-0. In de 65ste minuut kreeg Fortissimo een vrije trap op een meter of twintig van het doel. De bal werd hard en laag in de linkerhoek geschoten, 0-1. De ploeg die nog geen kans had gecreëerd in de tweede helft kwam toch op voorsprong. Gelukkig bleef Dodewaard fantastisch voetballen en kwamen de twee jonge honden Thijme en Justin in het veld. De ene aanval volgde naar de andere. Rond de 75ste minuut speelde Thijme zijn tegenstander knap uit en gaf de bal hard voor. Gertjan stond perfect gepositioneerd en kon de bal lekker binnenkoppen, 1-1! Dodewaard was ervan overtuigd dat deze wedstrijd gewonnen kon worden en acht minuten voor tijd schoot Thijme de 2-1 raak! Een heerlijke en dik verdiende overwinning!
Scoreverloop: 0-1 Fortissimo ('65) 1-1 Gertjan ('75) 2-1 Thijme ('82)

Opstelling: Joeri; Hessel, Onno, Willem, Bjorn; Eric, Sven, Demi; Gertjan; Jelmer/(Justin), Randy/(Thijme)
Bron foto: hetgeldersevoetbal.nl