Dodewaard ongeslagen op de Eng

GVC 1

23 februari 2019 14:30

Elf weken geleden speelde Dodewaard zijn laatste competitiewedstrijd. Afgelopen zaterdag mochten de mannen weer aantreden. De tegenstander was medekoploper, GVC uit Wageningen. Het elftal wat voornamelijk bestaat uit studenten had in voorgaande elf wedstrijden pas vijf tegen doelpunten moeten incasseren.

Onder een strak blauwe hemel klonk de fluit van de scheidsrechter voor de eerste keer en de wedstrijd ging van start. In het begin van de wedstrijd waren beide ploegen erg aan elkaar gewaagd. Er werd vroeg druk gezet, combinaties werden gezocht en de nodige kansen werden gecreëerd. Dodewaard werd na een minuut of vijftien wat sterker dan de tegenstander en dat resulteerde in een doelpunt! Gertjan kon de bal via de kluts binnen schieten. Niet veel later Schoot Jelmer via een prachtige aanval de 2-0 binnen! Wageningen was de vorm van de eerste seizoenshelft helemaal kwijt en kreeg maar spaarzaam een klein kansje. Dodewaard bleef drukken! Na een dieptepass vanaf het middenveld moest de keeper van GVC de bal buiten de zestienmeter wegwerken. Zijn trap belandde rond de middenlijn precies in de voeten van de fantastisch spelende Demi. Hij merkte op dat de Keeper wel een heel eind uit zijn goal was en besloot maar eens een schot te lossen van 50 meter afstand. De goed oplettende Jelmer kon de bal zo binnenkoppen, 3-0!

Dit was ook de ruststand. Een comfortabele stand om een welverdiend bakje thee te drinken en wat uit te rusten.

In de tweede helft begon GVC wat sterker. Er ontstonden wat kansen maar Joeri stond een aansluitingstreffer meerdere malen in de weg. Halverwege de tweede helft liep GVC tegen een rode kaart aan. Hessel snoepte, ver op eigen helft, de bal af van een speler van GVC welke daarna met een sliding de bal terug wilde veroveren. In plaats van de bal raakte hij, met gestrekt been, de knalkuiten van Hessel. De scheids stond er bovenop en kon niet anders dan de rode kaart geven. Dodewaard kreeg hierna met een man meer de nodige kansen, alleen troffen deze geen doel. Laat in de tweede helft maakte GVC zelfs nog de eretreffer. Daarmee kwam de eindstand op 3-1.

Dodewaard houdt hierdoor haar ongeslagen status op sportpark de Eng. De laatste verloren competitiewedstrijd dateert inmiddels van 2 juni 2018 (0-2 tegen UNI vv).

Aankomende zaterdag is Dodewaard vrij en het weekend erop spelen we thuis tegen de nummer 2, Stroe.

Scoreverloop:
1-0 Gertjan (‘15)
2-0 Jelmer (‘19)
3-0 Jelmer (‘41)
3-1 GVC (‘89)

Opstelling:
Joeri; Hessel (Hein ‘75), Willem, Onno, Bjorn; Sven, Eric, Demi; Gertjan (Michiel ‘55); Jelmer, Randy (Pieter-Jan ‘70)