Dodewaard verdient meer in heerlijk duel

De Veluwse Boys 1

1 december 2018 14:30

Afgelopen zaterdag moesten onze mannen van Dodewaard 1 het opnemen tegen de Veluwse Boys. De club uit Garderen was voorafgaand aan de wedstrijd medekoploper van de competitie.

Iets over half 3 klonk de fluit van de scheidsrechter voor het eerst en de wedstrijd ging van start. Vanaf minuut 1 was onze tegenstander gelijk sterk, ze hadden veel balbezit en zochten veelal de zijkanten. Veluwse Boys verloor sporadisch de bal. Dodewaard was in de omschakeling steeds wel gevaarlijk.

In de 12de minuut onderschepte Gertjan de bal op het middenveld. Hij keek en merkte op de keeper behoorlijk ver van zijn goal afstond. Onze nummer 10 twijfelde geen moment en schoot de bal van een meter of 40 richting het doel, helaas ging de bal maar rakelings voorlangs. Een aantal minuten later kreeg Veluwse Boys een dot van een kans. Een afstand schot werd door de verdediging van Dodewaard gekraakt, belandde in de voeten van een aanvaller en schoot voor opengoal hoog over.

In de 30ste minuut kreeg onze nieuwe spits Patrick Both, een grote mogelijkheid om Dodewaard op 0-1 te schieten, de keeper hield de bal uit zijn goel met een fantastische redding. Een geweldige redding was er ook nodig nadat de spits van de tegenstander, Joeri uitspeelde. Hij liep door na de goal en dacht de bal gemakkelijk binnen te kunnen schieten. Daar kwam Hessel aangegeleden met een heerlijke sliding, hij tikte de bal net voordat hij in het goal zal belande de andere kant op. Hierdoor was de ruststand 0-0.

Dodewaard was deze tweede helft wel verreweg de betere ploeg, alleen liet de eerste grote kans lang op zich wachten. Thijme zorgde in de 69ste minuut voor het eerste grote gevaar. De inzet werd weer gekeerd door de keeper maar belandde voor de voeten van onze aanvoerder. Iedereen telde de rebound al die Gertjan inschoot. Helaas voor ons kwam de keeper er al weer aangevlogen. Wonder boven wonder ging de bal er niet in. Een minuut later kreeg onze tegenstander weer een goede kans, maar ook hier stond Joeri goed op te letten. De aanval werd afgeslagen en Dodewaard kon weer opbouwen. Veluwse Boys veroverde de bal snel, en kwam razend snel via de rechterzijkant naar voren. De voorzet kon er niet worden uitgehaald en de verse wissel schoot de 1-0 binnen.

Tegen de verhouding in kwam Dodewaard dus op achterstand. In het laatste kwartier probeerde Dodewaard nog van alles, zelfs Joeri, de keeper, ging mee naar voren bij verschillende dodenspelmomenten maar ook hij kreeg de bal er niet in.
Dodewaard haalde een goed niveau, was de tweede helft beter dan zijn tegenstander maar toch verloor het de wedstrijd van de medekoploper. Een punt was verdiend geweest, maar helaas.

Aankomende zaterdag staat de laatste thuiswedstrijd van de eerste competitiehelft op het programma. We nemen het dan op tegen Ede/Victoria, de nummer 4 van de ranglijst.

‘76: 1-0 Veluwse Boys

Opstelling: