Valse start

GVC 1

22 september 2018 14:30

Na drie bekerwedstrijden te hebben gespeeld, stond afgelopen weekend de eerste competitiewedstrijd op het programma. We moesten aantreden tegen GVC uit Wageningen. Voor de wedstrijd begon het ontzettend te hozen.

De scheidsrechter floot, en vanaf het begin van de wedstrijd was het niveau niet veel beter dan het weer. De eerste 20 minuten waren weliswaar in het voordeel van Dodewaard, maar daarna voetbalde GVC steeds meer onder de druk uit. Dit resulteerde dan ook in wat kansen voor GVC, maar zij wisten het net niet te vinden.

In de rust stond er een lekker bakje thee klaar, Henk deed zijn woordje en probeerde de spelers op scherp te zetten voor de tweede helft.

De spelers stonden net een paar minuten op het veld en GVC schoot de 1-0 binnen. Een scrimmage voor het doel waarbij de bal tot twee keer toe verkeerd werd weggewerkt. Het doelpunt veranderde niet veel aan het spelbeeld.

10 minuten voor tijd kreeg Eric ineens een kans, helaas werd de bal op de lat gekopt. Als laatste strohalm werd er een verdediger gewisseld en kwam er een aanvaller voor in de plaats. Dit pakte niet best uit voor Dodewaard. Een aantal minuten na de wissel werd de 2-0 binnen getikt. Dit was tevens ook het einde van de wedstrijd.

Het was niet de de gehoopte start van het nieuwe seizoen.

Aankomende zaterdag speelt Dodewaard om 14:30 een ingelaste oefenwedstrijd tegen Woezik. Deze wedstrijd zal geheel in het teken staan van het plotselinge verlies van Henri Jansen.

Scoreverloop:
0-1 GVC (‘48)
0-2 GVC (‘87)

Opstelling:
Joeri; Jeroen (Marwin), Onno, Willem, Owen; Sven, Eric, Demi (Pieter Jan); Jelmer, Gertjan, Thyme (Hein)