Dodewaard wint, na comeback, bij Wageningen

Wageningen 1

6 oktober 2018 14:30

De tweede competitie wedstrijd van het eerste elftal stond afgelopen zaterdag op de agenda. Twee weken geleden liep Dodewaard puntverlies op, door een valse start. De wedstrijd tegen Wageningen moest dus worden gewonnen.

Ook deze wedstrijd was er ook sprake van een valse start. Dodewaard begon niet slecht aan de wedstrijd en had de eerste 20 minuten ...een aantal kleine kansjes. Zo kopte Thomas net over uit een vrije trap van Gertjan.

Wageningen had nog geen kans gehad, maar de bal belandde wel in het doel van Dodewaard bij de eerste doelpoging. Bij toeval kreeg de spits van Wageningen de bal voor zijn voet en schoot meteen uit de draai, in de verre hoek, binnenkant-paal raak. Bij de tweede doelpoging stond het al 2-0. Door balverlies op het middenveld had de rechtsbuiten, door middel van één simpele pass, vrije doortocht naar het doel.

Direct naar de het doelpunt kreeg Gertjan weer een vrije trap, dit keer schoot hij hem ineens op het doel, maar de keeper redde knap. Niet veel later diende meteen de derde kans voor Wageningen aan, maar deze voorkwam Joeri.
Het einde van de eerste helft kwam in zicht. Dodewaard deed er alles aan om niet met een 2-0 achterstand de rust in te gaan. Gelukkig werd een corner knap binnen gewerkt, door een goed oplettende Onno. 2-1!

Henk, maakte zijn spelers in de rust duidelijk, dat wij hier gewoon met de drie punten naar huis moesten gaan. Vanaf het begin van de tweede helft was Dodewaard ook heer en meester. Er werden veel meer kansen gecreëerd in vergelijk met de eerste helft, alleen was de afronding niet scherp genoeg.

Martijn kwam erin voor Thijme. Dit bleek een gouden wissel, want niet veel later schoot Martijn de 2-2 binnen! In het laatste gedeelte van de wedstrijd werd ook Thomas van het veld afgehaald. Zijn vervanger was Pieter Jan. De verse speler kantelde de wedstrijd, bij zijn eerst balcontact schoot hij de 2-3 binnen!

In een zwaar bevochten wedstrijd, neemt Dodewaard alsnog de welverdiende 3 punten mee naar
huis.

Scoreverloop:
1-0 Wageningen (‘25)
2-0 Wageningen (‘30)
2-1 Onno van den Brandt (‘42)
2-2 Martijn van Elst (‘65)
2-3 Pieter Jan de Wit (‘80)

Opstelling: Joeri; Owen, Onno, Willem, Demi; Jelmer (Hein), Eric, Sven, Thijme (Martijn); Gertjan; Thomas (Pieter Jan)

Bron foto: De Gelderlander