Volgende week met een man minder starten tegen Stroe?

EMM 1

3 november 2018 14:30

Onbekend

Gisteren werd de derby tegen EMM thuis gewonnen met 3-1. Dodewaard toonde wederom karakter (evenals Wodanseck thuis) door met een man minder toch de overwinning over de streep te trekken.

Voor de wedstrijd kwam de landelijke pers bijeen voor een officiële presentatie: Onze 12e man Marco had namelijk een mooi nieuw presentatiepak van zijn ouders had gekregen! Staat hem goed!!

De wedstrijd startte goed en Dodewaard had het betere van het spel. Vele kansen werd er gecreëerd, alleen resulteerden die niet in doelpunten. Uiteindelijk kwam dan toch de 1-0 op het scorebord. Sven ging op avontuur en haalde uit. De keeper kon de bal nog net pareren, maar daar stond Thomas op de juiste plek om de rebound binnen te werken.

Nadat Dodewaard verder uit had moeten lopen, kreeg EMM uiteindelijk twee opgelegde kansen, maar ze wisten de bal niet voorbij Joeri te krijgen. Net voor rust besloot de spits van EMM te beginnen aan een solo, nadat hij Onno, onrechtmatig, van de bal had afgezet. Tijdens zijn solo wilde hij op de rand van de zestien door Hessel heen lopen, maar stuitte op een blok beton. Het oordeel van de scheids was hard en hij gaf Hessel de rode kaart. Frappant detail: de arbiter van dienst had daarvoor twee keer niet gefloten voor een overtreding op een doorgebroken speler van Dodewaard.

Na rust had Dodewaard, met 10 man, nog steeds het betere van het spel en speelde het voornamelijk op de helft van Randwijk, maar wist het wederom de kansen niet te verzilveren. In de enkele tegenstoot was het dan wel raak. Een voorzet in de 67e minuut belandde voor de voeten van de spits van EMM en deze kon voor open doel raak schieten, maar ternauwernood kon Joeri het schot kraken. Tergend langzaam rolde de bal naar de zijkant van het doel. Daar stonden twee mannen klaar van EMM, waarvan er één weer schoot. Deze inzet werd van de lijn gehaald door Willem, welke overigens ook een prima duel speelde. Daarna werd de daarop volgende rebound binnen geschoten, 1-1.

Een zure tegentreffer. Defensief had Dodewaard namelijk geen kans weggegeven en stond het goed. Maar na het tegendoelpunt barstte het vuur los. 10 man streden voor alles wat ze waard waren. Mannen zoals Gertjan, Eric en Sven moest aardig wat ‘vuile’ kilometers afleggen, maar konden zo EMM wel steeds onder druk zetten.

Het duurde gelukkig ook niet lang voordat Dodewaard weer voor stond. In de 69e minuut werd Thomas door een mooie pass van Sven vrij gezet voor het doel. Thomas passeerde de doelman en kon de 2e van de dag bijschrijven. Na de 2-1 bleef Dodewaard nog steeds drukken. EMM kreeg geen grip meer op Dodewaard en trok weer even later aan de handrem toen Demi de zestien binnen kwam lopen. De penalty die daarop volgde zorgde voor het slot op de deur, 3-1.

Volgende week wacht een uitduel naar concurrent Stroe om 14:30 uur. Hopelijk kan dan dezelfde intensiteit op de mat gelegd worden als de tweede helft tegen EMM!

MOTM: het hele team! Balsponsor: Transportbedrijf van Dodeweerd

Scoreverloop: 1-0 Lempicki (‘29) RK  Gerritsen (‘44) 1-1 EMM (‘67) 2-1 Lempicki (‘71) 3-1 Lempicki (‘83)

Opstelling: J. Willemsen Gerritsen, vd Brand, W. Willemsen, Barten Hendriksen (v. Dijken), G. Tijssen, E. Tijssen, de Wit Elings, Lempicki (v. Hattum)