Dodewaard 1 - WAVV 1

WAVV 1

12 oktober 2019 14:30

De bezoekers uit Wageningen, een van de ploegen die zeer waarschijnlijk gaan meedraaien in de bovenste regionen komen op bezoek op Sportpark de Eng.

De wedstrijd werd geopend door de pupil van de week, ditmaal was het de beurt aan Senna van der Veer. Zij speelde de verdediging helemaal zoek en plaatste de bal soeverein in het netje.

Direct na de aftrap was het duidelijk dat dit een fel potje zou worden. Overtredingen van beide kanten werden bestraft door de scheidsrechter van dienst. Na enkele minuten was Jelmer op de brommer, hier dacht de tegenstander iets anders over en maakte een overtreding. Jelmer viel geblesseerd uit, een flinke aderlating. Voor hem in het veld kwam Jochem ‘babyonline’ Hermans. Kijkt u ook eens op www.babyonlineweb.nl voor uw babyartikelen. Dat terzijde.

De wedstrijd vorderde, het bleef knokken voor elke meter en kansen waren er over en weer. De scheids keurde een goal af van WAVV na commentaar op het arbitrale trio. Hier kwam Dodewaard goed weg. Zo sudderde de eerste helft een beetje voort. Enige noemenswaardige is, het bijna wekelijkse kaartje van Sven Elings, hij hielp een aanval van WAVV te voorkomen en moest dit bekopen met geel.

De 2e helft is aangebroken.

Een van de eerste kreten die we hoorden was “die 2 die kan niet voetballen”, wij waren het hier niet helemaal mee eens. Hessel met de afgeknipte sokken, een echte kuitenbijter pur sang (ook te zien aan de sokken van zijn directe tegenstander) had de aanvaller in de tang.

Eric Tijssen maakte een Cruyffiaanse actie op het middenveld en speelde meerdere tegenstanders uit, helaas was de laatste man van WAVV een sta in de weg.
In de omschakeling was het Hessel die tegen een gele kaart, en de aanvaller op liep. Hierbij kreeg ook de aanvoerder van WAVV een gele kaart wegens commentaar. Enkele minuten later kreeg hij andermaal een gele kaart wegens een overtreding op Jochem. Bijzonder is dat hij de achternaam van onze rechtsback deelde, zou dit toeval zijn?!

Een lange bal van de verdediging van WAVV bleef hangen rond het 16 meter gebied, Joeri ‘Donkie’ Willemsen komt uit maar mist de bal. Gelukkig is Willem Willemsen attent en hij weet de bal van de doellijn weg te werken. Even later kwam dan de grote kans van Dodewaard, Eric met een geweldige pass op Stijn ‘het vliegtuig’ Gijsbers die de bal natuurlijk weer in het netje plaatste.
Dodewaard kreeg meerdere kansen om de 2-0 op het bord te zetten maar dit lukte uiteindelijk niet.

Even later viel Onno nog geblesseerd uit, hij had de schaatsen aan en moest het veld verlaten voor Julian de Wit. Laatstgenoemde had gelukkig de koude schoenen verwisseld voor de warme in de rust. Deze schoenen raakte helaas wel de tegenstander met een gevaarlijke vrije trap als gevolg. Deze werd afgeslagen door de muur, zo eindigde de leuke wedstrijd in 1-0 voor Dodewaard.

Wissels/doelpunten:

8’ Jochem Hermans voor Jelmer Hendriksen