Dodewaard 1 verdeelt de punten met GVC 1

GVC 1

19 oktober 2019 14:30

Dodewaard begint sterk aan de wedstrijd tegen GVC, de tegenstander van zaterdag had voorafgaand aan de wedstrijd 9 punten. Vanwege blessures en andere perikelen begonnen we met een ietwat andere opstelling dan normaal.

Stijn is op stoom langs de lijn waar hij neer word gelegd door de tegenstander, vrije trap en geel. Demi geeft een goede voorzet op Eric, een hakje, in de handen van de keeper.
Even later is het GVC die de debatten opent, na een vrije trap die op de paal beland staat de verdediging van Dodewaard aan de grond genageld. De speler van GVC kan de bal gemakkelijk intikken.

Aan beide kanten kwamen er kansen.
Dodewaard kreeg nog een aantal kansen, onder andere Gert jan plaatst de bal op de paal na een goede een twee met Marwin. Ook Eric en Stijn kregen nog een aantal goede kansen. Demi, de man met een van de beste trappen van de neder-Betuwe legt de bal keer op keer achter de verdediging waaruit de kansen kwamen. Jammer genoeg heeft Eric zijn maat 43 verruilt voor maat 42 en hij komt dus net een centimetertje kort om de keeper te verschalken.

De 2e helft begint. Trainer Henk Stuivenberg heeft in de rust goede input gegeven waar Dodewaard hopelijk wat mee kan.

Helaas was het GVC die de eerste grote kans krijgt, Joeri word uitgespeelde door een goede actie van de spits. Gelukkig is daar altijd nog het slot op de deur Willem Willemsen die de bal andermaal van de lijn afhaalt, zoals vorige week. Aan de andere kant is het ook Willem die twee keer de kop tegen de bal zet uit een corner, net mis.

Dan komt toch het momentje! Justin, niet spelend door een blessure is erg belangrijk! Hij werpt de bal naar Dodewaard om de ingooi snel te nemen. Hieruit geeft Demi een voorzet die (natuurlijk) gevolleerd word Stijn Gijsbers. Hij mag weer zijn kenmerkende viering laten zien.

Gertjan is de 2e helft weer van wereldklasse, bijna elke aanval komt vanaf zijn voet. Ondanks zijn leeftijd kan routinier en tevens captain nog altijd meekomen, aldus kenner Bassie van Kleef. De wisselwerking tussen hem en Stijn levert meerdere grote kansen op voor beide spelers. GVC heeft ook nog kansen en dit keer is het Dodewaard dat gered word door de paal. Even later is het Joeri Willemsen die een bal met een uiterste krachtinspanning moet keren uit een scrimmage.

Uiteindelijk is 1-1 de eindstand, een terechte uitslag gezien de kansen voor beide ploegen.
Volgende week weer een uitwedstrijd tegen Wodanseck, hopelijk is de in groten getale gekomen supporters schare dan ook weer aanwezig!

Opstelling Dodewaard:
Marwin looijen - Jochem Hermans (8’ Jeroen van bolderik) - Willem Willemsen - Demi de wit.
Sven Elings - Eric Tijssen - Jelle Gijsbers
Stijn Gijsbers - Gertjan Tijssen - Jorrik van der scheur (60’ Pieter-Jan de wit)