De ‘streekderby’ tegen EMM Randwijk

EMM 1

14 december 2019 14:30

Dodewaard begon de wedstrijd met een ietwat andere opstelling, dit door de schorsing van Onno en de waarschijnlijke tactiek van de tegenstander. Het werd een 3-4-3 opstelling dit keer.

Dodewaard schiet uit de startblokken, na enkele minuten legt Marwin de bal al klaar op ‘het vliegtuig’ Stijn die zijn doelpunten droogte eindelijk opheft.
Na een kwartier spelen kreeg EMM het eerste en achteraf enige wapenfeit van de wedstrijd. Bjorn greep in binnen de 16 meter, en zoals wel vaker de laatste tijd wees de scheidsrechter weer naar de stip.
1-1.

Na de gelijkmaker wist Dodewaard het tij snel te keren, een flitsende combinatie tussen Gertjan en Jelmer werd door laatstgenoemde prima binnen geschoten!
Een kwartiertje later schoot Sven een bal, geplaatst in de linkerhoek uitkomend in de rechterhoek, maar wat maakt het uit, het verschil werd 2 doelpunten.
Enige nog vermakelijke moment in de eerste helft was de schaatspartij van Marwin AKA Marvvin, hier zou zelfs Sven Kramer jaloers op zijn geweest.

De tweede helft werd ook scherp begonnen door Dodewaard. Gertjan kwam los van zijn verdediger met één simpele beweging en haalde aan vanaf een meter of 20. Waar hij eerder dit seizoen de lat trof was het ditmaal wel raak.
‘ Good Old’ Patrick Both mocht ook weer zijn opwachting maken bij het vlaggenschip, dit beloonde hij met een voor hem kenmerkende manier van scoren, met de kop natuurlijk.
Willem kreeg het nog even op de heupen en slalomde door een man of 35 heen, een koelbloedig doelpuntje was de kers op de taart van deze aanval en wedstrijd.
‘6-1 winst tegen een handbalclub is lang niet gek’ aldus Henk Stuivenberg.

Dit was de laatste wedstrijd voor de winterstop. Met 28 punten uit 11 wedstrijden doen wij nog altijd goed mee voor de prijzen!
Graag zien we u 25 januari weer bij de kraker tegen Echteld.

Bijgevoegde foto is de pupil van de week Keano, hier heeft hij de nieuw gesponsorde winterjas/slaapzak van Pauw Dodewaard B.V aan!