Dodewaard verliest nipt

Dalwagen 82
6669CE
DODEWAARD

Op zaterdag 1 oktober stond de wedstrijd tegen Fortissimo op het programma. Vanuit het verleden weten we dat dit een lastige tegenstander is. Dit werd al duidelijk in de bestuurskamer, toen de trainer aangaf dat het doel van zijn club is, kampioen worden.

In het begin van de wedstrijd zette Fortissimo volle bak druk. Toch lukte het in de 5de minuut om Stijn weg te sturen in de diepte, hij schoot de bal knap binnen maar helaas was het buitenspel volgens de grensrechter. Direct uit de omschakeling kwam de tegenstander met een gevaarlijk aanval over links, maar leidde niet tot een doelpunt. Het spel ging ontzettend snel in deze periode van de wedstrijd. Een paar minuten later werd Thomas mooi vrijgespeeld door Gert-Jan, maar ook hier werd de vol omhoog gestoken. Fortissimo zocht gelijk de aanval en Dodewaard kon de bal niet goed wegwerken. Een schot van afstand werd aangeraakt door één van onze verdedigers en belandde in de verre hoek. In de 11de minuut stond Dodewaard met 0-1 achter. Na de goal zakte het tempo wat in. Dodewaard had meer balbezit maar dit leidde nauwelijks tot kansen. Fortissimo kon nog een aantal keer gevaarlijk counteren maar Joeri was weer alert!

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd. Dodewaard was aanvallend wat sterker en in de 58ste minuut legde onze ploeg een heerlijk aanval op de mat, alleen stuitte Eric op de keeper. Doordat wij graag de aansluitingstreffer wilde maken, kwam er achter de verdediging wat ruimte te liggen. Gelukkig was Fortissimo ook niet heel scherp vandaag dus de score werd niet verder uitgebreid. In de 80ste minuut kreeg Dodewaard nog een grote kans. Sven gaf een goede voorzet op Thomas, maar de bal werd hard voorlangs geschoten. Helaas was dit dus niet het 200ste doelpunt voor de ‘Bomber’. In de laatste 10 minuten kreeg Dodewaard nog wat kleine kansje, tegen het zeer defensief ingestelde Fortissimo. Een goede wedstrijd van beide ploegen, alleen handen we een andere uitslag verdiend.