Winst Dodewaard bij competitiestart

Polderstraat 22
6666LD
HETEREN

De eerste competitie wedstrijd tegen een, voor Dodewaard, onbekende tegenstander. SDOO - Dodewaard was zaterdag de eerste competitie wedstrijd.

Om 15.00 klonk het fluitje van de scheidsrechter over sportpark Bretagne. Onze ploeg was gelijk de bovenliggende partij. We hadden veel bal bezit en de tegenstander zette nauwelijks druk. Tot grote kansen kwam het niet echt in de beginfase. SDOO loerde op de counter. Bij een bal verovering schakelde ze snel om en zochten de diepte pass. Hier werden ze tweemaal gevaarlijk. Na een goede aanval kreeg Stijn een kans om op goal te schieten maar hij stuitte op de keeper. Een aantal minuten later had Sven wat vrije ruimte en schoot hem prachtig van grote afstand in de verre hoek, 0-1! Net voor rust kreeg Dodewaard toch nog een counter om de oren, en we ging met 1-1 rusten.

In het begin van de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Dodewaard creëerde wat meer kansen, maar was nog niet doeltreffend. De tegenstander zat er fysiek doorheen en Dodewaard kon nog wat gemakkelijker voetballen. Thijs werd gewisseld voor Thomas. De paal en de lat werden meerde keren geraakt, maar een doelpunt bleef uit. Totdat Thomas zich met de rug naar de goal knap vrij speelde en heerlijk binnen schoot! Zijn 199ste goal voor Dodewaard! Een aantal minuten later kwam Stijn vrij aan de linkerkant en krulde de bal fantastisch over de keeper heen in de verre hoek! In de laatste minuut raakte Thomas nog de paal, waarna Justin de bal slim kon binnen tikken. De eerste 3 punten zijn binnen!

Volgende week spelen we thuis tegen Fortissimo. Zal Thomas 'Bomber' dan zijn 200ste goal scoren?

Foto's via SDOO.nl