Derbywinst bij Uchta

Keizerstraat 102
4053HK
IJZENDOORN

De eerste kraker van dit seizoen werd gisteren gespeeld in Ochten. Het weer was prachtig en het veld lag er goed bij.

Het fluitje van de grensrechter klonk over het sportpark en de wedstrijd ging van start. Dodewaard had in de eerste 15 minuten al wat grote kansen gecreëerd. Onder andere Stijn, Justin en Thijs stuitte op de keeper. Twee van de drie ballen redde hij met zijn hoofd. In de 16de minuut was het dan toch raak, Stijn schoot hard raak! In de minuten daarna kreeg Dodewaard nog kansen zat om de score uit te breiden, maar dit gebeurde niet. Henk werd er niet goed van en hij zag het al gebeuren dat we voor rust al de deksel op de neus kregen. Ondertussen werd onze trainer ook nog eens vol onderuit gehaald door Nijko (en Stijn), een bultje op het scheenbeen en een vieze broek. Uchta kon nog een aantal keer gevaarlijk counteren, maar het bleef 0-1 voor rust.

Na de rust werd de score snel uitgebreid. Justin werd weggestuurd door een lange bal van Jochem. Deze goal hadden we hard nodig, want Bjorn pakte, na ruim een uur spelen, een rode kaart. Het werden dus nog wat spannende minuten. Ook met een man minder was Dodewaard de bovenliggende partij. Grote kansen werden gemist. Dit kwam vooral omdat de keeper van Uchta een heerlijke wedstrijd stond te keepen.

Volgende week speelt Dodewaard thuis tegen Wodanseck.

Foto's via: Sport Higlights (Petre Miuta Photography)