Alverna - Dodewaard 1-3

Afgelopen zaterdag stond het jaarlijkse uitje naar Alverna weer op de planning. Ieder jaar heeft Dodewaard het lastig met deze oudere, geslepen tegenstander.

De wedstrijd begon gelijk in een hoog tempo waarbij Alverna, vroeg druk ging zetten. Hierdoor ontstonden er wat kleine kansjes voor beide ploegen. Na een onderschepping van Eric, speelde hij Demi in, die als linksback was opgekomen. Demi nam de bal aan en zag Thomas in de 16 meter bewegen. Een afgemeten voorzet ging precies over alle verdedigers heen en belande op het koppie van de Bomber, 0-1! De kansen stapelde zich op voor Dodewaard en Joeri had ook een paar cruciale redding nodig, om de stand op 0-1 te houden. Tegen het einde van de eerste helft gaf Willem een fantastisch pass, waarmee hij Jelmer de diepte instuurde. Jelmer kwam 1-op-1 met de doelman, en met een subtiel tikje werd de bal over de doelman gespeeld, 0-2! De eerste helft werd er goed gevoetbald door onze ploeg, dat benadrukte de trainer ook in de rust.

De tweede helft ging ook weer scherp van start. Na een paar minuten kreeg Alverna een vrije trap in de buurt van de 16 meter. De bal werd snel neer gelegd en met opzet tegen Demi aangeschoten die op weg was naar zijn plaats in de muur, gele kaart. De vrije trap draaide op niks uit. Drie minuten later kwam er een speler gevaarlijk op, Demi probeerde hem te stoppen, dit maal met een overtreding. Dit betekende de tweede gele kaart en dus moest Dodewaard verder met 10 man.

Alverna kreeg door de man meer situatie wat meer kansen en scoorde ook vanuit een corner. De bal werd van dicht bij binnen geknikt. Hier was voor Joeri geen houden aan, 1-2. Na dit moment werd de wedstrijd grimmiger en er werden veel overtredingen gemaakt.
In de 88ste minuut kreeg dodewaard een vrije trap, op een afstand van een meter of twintig van het doel. Gertjan legde de bal neer, meten zijn passen uit en draaide bal heerlijk in de kruising! Dit was ook de laatste goal van de wedstrijd. Eindstand 1-3!

Na een lange periode heeft Dodewaard weer eens kunnen winnen bij Alverna!

0-1 Thomas Lempicki
0-2 Jelmer Hendriksen
1-2 Alverna
1-3 Gertjan Tijssen