Miraculeuze doelpunten zorgen voor een gelijkspel

Kesteren 1

Sven Elings (afstandschot)

16 april 2022 14:30

M. Evers

Miraculeuze doelpunten zorgen voor een gelijkspel bij Dodewaard - Kesteren
Op een zonovergoten sportpark De Eng klinkt het startsignaal voor de wedstrijd tegen Kesteren.
De scheidsrechter was in het bezit van zeer vernuftig materiaal, in het hulpstuk van T. de Vlagger zat een knopje waarmee hij de scheids kon laten trillen, wat een weelde.
Er word op een hoog tempo gestart door beide ploegen, dit leidt niet tot hele grote kansen.
Even later is het dan toch raak! Sven Elings met een geweldig afstandschot, van een meter of 29.17 schiet hij hem knoert hard met een zwabber binnen! Onhoudbaar voor de keeper, wat een kanonskogel. 1-0.
Helaas is het iets later raak voor de tegenstander. Een aanval van Kesteren werd na een miscommunicatie in de verdediging binnengeschoten, de speler raakte de bal verkeerd waardoor Joeri geen antwoord meer had. 1-1.
Dodewaard dringt na de tegengoal
aan op de 2-1. Onder andere via Thomas welke erg attent reageert op een lange bal, deze volleert hij maar de keeper weet te redden.
Vlak voor rust nog een scrimmage voor de goal van Kesteren, uitslag een corner.
Tweede helft.
Dezelfde 22 man verschijnen aan de start van de tweede helft.
Er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden klinkt het vanaf de bank.
Kansen voor Thomas en Jelmer zijn er te noemen in het tweede deel van de wedstrijd. Deze worden niet bekroond tot doelpunt.
In de 60e minuut een vrije trap van Kesteren, deze beland op de paal, er moet meer gebracht worden door de Dodewaardse elf. De koe moet bij de hoorns gevat worden!
Dit doet Marwin dan maar, hij loopt het hele veld over en combineert met Gertjan, hij weet de een-twee desalniettemin niet te verzilveren.
Vanaf de tribunes klinkt het Dojewerts kwartiertje. Weet Dodewaard de drie punten nog te pakken?
Twee grote kansen achter elkaar! Een kopbal van Gertjan en daarna Marwin. Helaas.
Kesteren krijgt ook nog steeds kansen, veelal door eigen fouten van de Dodewaardse formatie.
Eindstand 1-1, een verdiend gelijkspel voor beide ploegen. Allebei hadden er nog wel twee kunnen maken maar dit was niet het geval. Zodoende worden de punten verdeeld.
Volgende week word er door het eerste elftal niet gevoetbald, de week erop staat U.C.H.T.A op het programma. Zal Nitro-Nijko zijn opwachting weer maken? Komt dat zien. 30 april om 14:30 op sportpark De Eng