Derbywinst bij debuut Ryan van Dodeweerd

Keizerstraat 102
4053HK
IJZENDOORN

In uitgerekend de derby, uit bij Uchta, je debuut maken, dat kunnen weinige zeggen. Sinds zaterdag Ryan van Dodeweerd wel. Gefeliciteerd met je debuut Ryan! Na rust verving hij Jeroen rechtsachter en nam samen met zijn team de punten mee naar Dodewaard.

Qua veldspel was het ietwat tegen de verhouding, maar de punten zijn het belangrijkste. Uchta trad met wat oud-gedienden op, aan het begin van de wedstrijd. Spelers die wisten hoe ze het Dodewaard moelijk konden maken. De eerste kansen waren daarom ook aan IJzendoornse zijde. Gelukkig voorkwam de lat, de paal en Joeri zelf de 1-0.

Na een klein half uur spelen wist Dodewaard daarintegen wel doel te treffen. Via een combinatie door de as speelde Eric Thomas vrij, welke met links de 0-1 onder de doelman schoof. Ruim vijf minuten later kwam de aanval over links. Eric zag Stijn vrij staan, die daarna naar binnen dribbelde en heerlijk uithaalde in de verre hoek. 0-2 was gelijk ook de ruststand.

Na de rust begon Uchta meteen met drukken en was het vooral tegenhouden aan Dodewaardse zijde. Waar op helft van Uchta bijna alles werd afgevlagd, was het Uchta wat in de 59e minuut de aansluitingstreffer maakte. Daarna verdedigde Dodewaard voornamelijk de voorsprong, aangezien in deze competitie de punten heilig zijn. Dit lukte gelukkig met kunst en vliegwerk.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Arnhemse Boys. Tijd voor een eerste thuis-overwinning!