Alleen houdini-act houdt Dodewaard nog in de vierde klasse

sv DFS 1

22 april 2023 14:30

P.A. de Boer

Sportpark 't Heerenland
Van Maanenstraat 1
4043GA
OPHEUSDEN

Afgelopen zaterdag trad Dodewaard in Opheusden aan tegen DFS. Een zwaarbevochten overwinning in Arnhem zorgde er voor dat de ploeg deels gehavend aan de wedstrijd begon.
De tactiek was duidelijk, inzakken en loeren op de counter. Na een half uur spelen kwam DFS dan toch op voorsprong. Een voorzet van Joost van Dam werd tot doelpunt gepromoveerd door Otto van Setten. In een paar tegenaanvallen deelde Dodewaard enkel wat speldenprikken uit met de grootste kans daarin via een kopbal van Gertjan Tijssen.
Helaas moest in de rust Gertjan door een slepende blessure in de kleedkamer achter te blijven. Dit gold na een kwartier voetballen ook voor Thomas Lempicki. Opmerkelijk feit, door de blessure van Gertjan had Dodewaard een primeur met een debutant van 35 lentes jong, in de hoedanigheid van Marcel van Rekum. De spiertjes waren natuurlijk al flink opgewarmd door zijn broer Remco van RvR sportmassage.
Dat gold niet voor Sander Van Hattum, wiens spieren niet thuis gaven in de warming up, waardoor in de 2e helft zelfs 'de IJsbeer' Ruben Hommersom over werd gevlogen vanuit het 2e elftal en ook debuteerde in ons vlaggenschip. Hij schijnt vanavond ook nog op te treden tijdens Koningsnacht op sportpark de Eng. Marco Schuitmaker staat trouwens in het voorprogramma.
Het spelbeeld werd hierdoor alleen minder positief voor Dojewert, waar het zich voornamelijk bezig hield met verdedigen. Dit resulteerde dan in een 2-0 voor DFS via een oud-speler van Dodewaard Melvin Van Osenbruggen (schot vanuit een afvallende bal na een hoekschop) .
In de laatste paar minuten kon de spanning nog terug gebracht worden door Jelmer Hendriksen, maar helaas zat dat er ook net niet meer in.
De kans op handhaving is door de winst van SDOO op Lienden aanzienlijk kleiner geworden, maar een kans blijft een kans!
Op naar nog op twee mooie wedstrijden voor het trouwe publiek wat ons afgelopen seizoen heeft gesteund. Tot slot willen we Marcel en Ruben feliciteren met hun debuut! 🔴⚪
(bron foto: de Gelderlander)