Zesklapper in Herveld

De Zandakkers 43
6674DH
HERVELD

De tegenstander van dit weekend was SVHA. De laatste keer dat deze wedstrijd in competitieverband werd gespeeld, deed onze (vervangende) vlagger misschien zelf wel mee. Niet minder dan Herman Burgers vervangt namelijk de zwaar gebleseerde Tom de Vlagger.
Om 15.30 startte de wedstrijd. Dodewaard begon erg sterk en had veel balbezit. In de 9de minuut werd de openingsgoal gescoord door onze linksbuiten Stijn. Gert-Jan stuurde hem diep met een lange bal vanaf het middenveld. Stijn bleef erg rustig aan de bal, ontspeelde de keeper, wachten even af wat de verdedigers deden en schoot de bal lekker binnen. Na het vieren van de goal had Dodewaard niet heel lang nodig om de 0-2 te maken. In de 11de minuut kreeg Dodewaard namelijk een corner, Thomas ving deze bal op, iets achter de tweede paal, ontspeelde zijn tegenstander en legt de bal op de 16 waar Stijn hem kan binnenschieten! Bij de derde goal zien we een soort gelijk iets, Stijn komt op over links, Thomas ontvangt de voorzet. Hij blijft erg rustig, dreigt met een schot en geeft de bal aan Jelmer die van dichtbij kan binnenschieten! Binnen 15 minuten op 0-3, dat voelt erg goed. Na deze goal zwak het offensief van Dodewaard af, en binnen een aantal minuten scoort ook de tegenstander. De man aan de rechterkant staat helemaal vrij en schiet knap binnen in de lange hoek. De rest van de tweede helft blijft het spel niet al te denderend maar scoort Stijn nog wel en weer op aangeven van Thomas.
De tweede helft begon niet zo spectaculair i.v.m. de eerste helft. Er waren wat kansen voor beide teams maar deze troffen geen van alle het net. Tot in de 60ste minuut er weer een assist van de voeten van Thomas kwam en de doelpunten maker, u raad het al, Stijn. Een bal diep vanuit het middenveld, Stijn vele malen sneller dan zijn tegenstanders en rond af met een subtiel tikje langs de keeper, 1-5. Een kwartier voor tijd kregen we ook nog een penalty. Deze werd binnen geschoten door de topscoorder, Stijn! Een doelpuntrijke middag, met 5 doelpunten voor Stijn en 4 assisten van Thomas!
De winst was extra fijn omdat een groot gedeelte die avond richting Herveld ging voor De Nacht Van, hier is jammer genoeg nog geen verslag van.
Volgende week spelen we thuis tegen Kesteren om 14.30