Edesche Boys 2

Mannen zaterdag, 2, 5e klasse 06

11 maart 2017 14:30

Dodewaard 2 - Edesche Boys 2: 2-2

Mede dankzij een weekend-uitje van een man of 16, waaronder een aantal selectiespelers, kwam Dodewaard 2 met een andere opstelling als gewoonlijk uit de voeten. Tevens moesten, door schorsingen, Hessel en Gert hun intrede doen bij onze hoofdmacht.

Edesche Boys kwam als nummer 1 naar het zonovergoten sportpark de Eng toe.
De opstelling waarmee gestart werd was: Willemsen; v.d. Sluis, Both, M. Louter, T. Louter; v. Kleef, v.d. Brand, T.v. Soest; M. Keuken, E.v. Soest, N.d. Hartog

Je hebt van die 0-0 wedstrijden waarbij het heel vermakelijk is om naar te kijken. Dat was onze eerste helft zeker niet. Enige heugelijke feit was een schot van Nico (ineens op de pantoffel vanaf 14 meter) dat eindigde op de kruising.

Rust

Na de rust kwamen zowel spelers als scheidsrechter met een ander gevoel uit de kleedkamer wat resulteerde in een aantal mogelijkheden voor beide doelen. In de 64e minuut werkte Patrick de bal weg uit de 16 meter, maar Maarten stond voor hem en kreeg de bal toevallig tegen zijn arm aan, welke zich reglementair langs het lichaam bevond. De scheids gaf een penalty en deze werd door hun aanvoerder verzilverd. Edesche boys roken bloed, wilden de wedstrijd snel beslissen en bleven hierdoor aandrukken. Door geklungel in de defensie kon Edesche Boys de bal voorgeven en werkte Joska de bal niet goed weg waardoor de spits van Edesche Boys makkelijk de 0-2 kon binnentikken.

De wedstrijd leek hiermee beslist aangezien er nog maar een stief kwartiertje te voetballen viel. Toch kreeg Dodewaard plotseling een kans om terug te komen in de wedstrijd door een overtreding op Onno wat resulteerde in een penalty. Deze penalty werd onberispelijk, vanuit de rebound, binnen geschoten door Joeri.

Met nog enkele minuten te gaan en wat gele kaarten verder was het nu 11 Dojewertse tegen 10 Edesche. Dodewaard ging meer druk zetten onder leiding van Patrick en hij had het opeens zelf op de heupen en zag zijn kans schoon om van een meter of 25 te doelman te verrassen met een afstandsschot, wat ineens het doel in daalde. 2-2

Nu waren de rollen omgedraaid en was het de druk van Dodewaard tegen de defensie van Edesche Boys. Eelco sleepte nog net voor tijd een corner uit de strijd dankzij een schot, waar eigenlijk wel een voet tussen moet hebben gezeten, alleen resulteerde dit jammer genoeg niet meer in de 3-2.

Man of the Match:
Patrick Both