Ede/Victoria vv 4

Mannen zaterdag, 2, 5e klasse 06

8 april 2017 14:30

Op het zonovergoten Sportpark de Eng begint Dodewaard 2 een belangrijke wedstrijd tegen Ede/Victoria 4. Het verschil tussen beide teams is 1 punt. Kortom het kan de ranglijst compleet in de war gooien.
Gelijk in de eerste minuut werd de bal na een prachtige voorzet van onze rechtervleugelspeler Wim, feilloos in de verre hoek gekopt door superspits Eelci. Onhoudbaar voor de keeper. Echter was Dodewaard aan het dromen van dit prachtige doelpunt uit het boekje, terwijl Ede/Victoria gelijk na de aftrap een tegenaanval opzet. Het was in de achterhoede nog niet duidelijk wie de aanvoerder moest dekken waardoor hij vrije doortocht had naar onze keeper. Nils stond het doelpunt van Dodewaard nog te vieren met zijn hoofddeksel in zijn handschoenen en de spits kon hem makkelijk binnen schieten. We kunnen er wel van spreken dat hij er met de pet naar gooide. De wedstrijd is nog maar twee minuten bezig en het vuurwerk spat er al vanaf.
In de 22e minuut besluit een speler van Ede/Victoria de bal weg te trappen na een vieze overtreding op Twan. Gele kaart! Oftewel 10 minuten eruit.
Kort daarna maakt Dennis wederom een geweldige actie en met flink wat doorzetten komt de bal bij Arno terecht. Hij schiet de bal in het netje, 2-1. Na een communicatiefout achterin bij onze tegenstander Ede/Victoria, krijgt Dodewaard nog een kans om het derde doelpunt te maken. Nico hoefde de bal alleen maar af te geven aan 1 van de 2 spelers die voor open doel stonden. Toch is Nico eigenwijs en besluit hij de bal zelf te schieten, mis.
Opnieuw na het flink doorzetten van onze linkervleugel Dennis krijgt Dodewaard een grote kans. Ede/Victoria steekt hier echter een beentje voor en Nico wordt onderuit gehaald. De scheidsrechter reageert fel met een gele kaart en een penalty. Onze kalme aanvoeder Patrick Both schiet de bal strak in de linkerhoek (Zie filmpje). Met dit doelpunt eindigt Dodewaard de eerste helft sterk en kunnen ze met 3-1 de rust in. Al speelde Dennis een zeer sterke helft moest hij toch gewisseld worden vanwege het herstel van oude blessure. Of was dit misschien juist doorgestoken kaart, want zijn vervanger was fysio Jip Schinkel! Naast deze wissel werd Twan vervangen door onze vast nummer 10 Bassie.

De tweede helft begint rustig. De bal gaat wat over en weer, maar echte kansen ontstaan er niet. In de 60e minuut krijgt de midmid van Ede/Victoria na wat gekluns achterin bij Dodewaard de bal voor zijn voeten. Keeper Nils is kansloos, de bal wordt hard binnenkant paal ingeschoten. 3-2.
De reactie van Dodewaard duurt niet lang, want een minuut later komt Nico alweer 1 op 1 met de keeper. Helaas schiet hij de bal huizenhoog over. Om zijn missers toch goed te maken schiet Nico in de 65e minuut de bal hard in het netje na de sublieme voorzet van Arno L: 4-2.
Dertig minuten in de tweede helft wordt de bal teruggelegd op randje 16. Met een keiharde vuurpijl van Eelco komt de bal tegen de edele delen van de keeper van Ede/Victoria. Door deze heftige pijn moet hij gewisseld worden. Dit was tevens een goed rustmomentje voor Wim die zijn kramp hierdoor eruit kon halen. Waar de kramp vandaan komt, weet niemand. Met die vele trainingsuren zou het haast onmogelijk moeten zijn.. Op een gele kaart, een wissel van Hessel voor Djimo en een blessure van Jip na gebeurde er voor de rest niks spannends. De wedstrijd eindigt in 4-2 voor Dodewaard. De vraag blijft wel: Wie behandeld de fysio?

Man of the match: Arno Louter.
Met een assist en een doelpunt was hij van grote waarde voor ons team. Zo hoort een midmid te voetballen.

N. Peters;
H. Gerritsen ('75 D.I. Braam) , P. Both ©, T. Louter, N. Louter; W. Keuken, A. Louter, T. Van Soest ('46 B. Van Kleef);
N. Den Hartog, E. Van Soest, D. Braam ('46 J. Schinkel) ('80 T. Van Soest)

Scoreverloop;
'1: Eelco van Soest (Wim Keuken) 1-0