Dodewaard 2 verliest van Fortissimo 3 (5-2)

Fortissimo 3

Mannen, 2, 5e klasse 06

28 oktober 2017 15:00

Vorige week was spits Eelco van Soest de grote man met een loepzuivere hattrick. Hiervoor ontving hij uit handen van trainer Fred een gesigneerde bal. Hopelijk heeft hij in Rhenen een kamer vrij gehouden voor eventueel nog wat wedstrijdballen/prijzen
Na deze uitreiking volgden de voorbereiding op de wedstrijd. Hierin werd bekend dat de aanvoerdersband in de familie Louter bleef, Nick nam deze namelijk over. De stemming zat er goed in, al sloeg dit snel om. De wedstrijd was krap 5 minuten onderweg toen Dodewaard het eerste doelpunt moest incasseren. Een indraaiende corner verraste vriend en vijand en viel binnen bij de 2e paal. 10 minuten later bouwde Fortissimo deze voorsprong verder uit. Vanuit een vrije trap wist de Edesche aanvoerder de bal in de hoek te plaatsen, 2-0. Dodewaard was slecht begonnen aan de wedstrijd, de 3-0 viel ook nog binnen het half uur.

Ruststand: 3-0

In de rust werd het e.e.a. omgezet, dit moest uiteindelijk voor meer dreiging zorgen voor het doel van de tegenstander. Dit laatste gebeurde ook, we waren 5 minuten onderweg in de 2e helft toen Nico op wilskracht de 3-1 wist aan te tekenen. Dit gaf de ploeg hoop, en in de 60e minuut was het opnieuw raak voor onze ploeg. Eelco slalomde zich door de defensie en scoorde de 3-2. Helaas moest hij dit bekopen met een gele kaart, nadat hij wat oppeppende woorden had geuit die niet goed vielen bij de arbiter. Met 10 man konden we niet doordrukken, het doelpunt viel in ons doel. Na een counter wist de thuisploeg 4-2 te maken. 10 minuten voor tijd kreeg Fortissimo ook nog een penalty, welke koel werd benut. 5-2, en hiermee was de wedstrijd gespeeld.
Jammer genoeg hebben we de winstpartij van vorige week geen vervolg kunnen geven, volgende week nieuwe kansen. Dan spelen we thuis om 14:30 tegen Redichem 3.

Opstelling:
Y. Van Homoed;
D. Braam (‘46 B. v. Kleef), T. v. Soest, N. Louter (C), J. v/d Sluis (‘70 S. v. Belzen);
W. Keuken, M. v. Hattum, S. v. Belzen (‘46 T. v. Dijken), T. Jansen;
E. v. Soest, N. d. Hartog

Man of the match:
Joska van der Sluis, hij ging voorop in de strijd en was een van de weinige die een goede wedstrijd speelde. Joska, die zoals niet veel mensen wisten zelf 5 jaar van zijn leven in Botswana (Zuiden van Afrika) woonde, moest helaas voortijdig het veld verlaten. Waarschijnlijk was de tegenstander gefrustreerd dat men hem deze middag niet kon passeren en deelde een flinke tik uit onderaan het scheenbeen.