Dodewaard 2 wint van koploper Bennekom 8 (2-0)

Bennekom 8

Mannen, 2, 5e klasse 06

11 november 2017 13:00

Afgelopen zaterdag nam ons elftal het thuis op tegen Bennekom 8. Een 8e elftal, dat klinkt niet als een topelftal, toch had Bennekom alle competitiewedstrijden nog gewonnen. Aan ons de taak om hen de eerste verliespunten te bezorgen.

De beginfase was voor beide teams aftasten. Na 15 minuten voetballen werd Dodewaard voor het eerst echt gevaarlijk voor het vijandelijke doel. Marc schoot de bal vanaf de 16 tegen het houtwerk. 5 minuten later was het voor Twan wel raak. Een aanval waarvan het publiek mocht smullen en waarin trainer Fred al zijn oefenstof terug zag komen. Het begon met een driehoekje op het middenveld, vervolgens werd Nick op de rechterkant weggestuurd (lopende mensen), hij gaf een voorzet op maat naar onze spits Eelco, die zag de derde man Twan vrij staan en gaf de bal terug op randje 16. Deze aanval verdiende een doelpunt en die viel ook, Twan bedacht zich geen moment en schoot onderkant lat raak, 1-0.

Dodewaard was nog in de feeststemming toen Bennekom voor het eerst gevaarlijk werd voor de neus van goalie Nils. De spits van de tegenpartij schoot van dichtbij gelukkig over het doel, waarmee de Dodewaarders dus met de schrik vrij kwamen.

5 minuten voor rust was Twan dichtbij zijn 2e treffer, echter stond de paal in de weg waardoor de stand 1-0 bleef. Net voor rust wisten onze mannen toch de 2-0 aan te tekenen. Nico gaf voor vanaf de linkerkant met een indraaiende corner, via Thijme belande deze bij de 2e paal. Hier stond captain Patrick die simpel kon intikken, door deze treffer konden we met een goed gevoel aan de thee.

Ruststand: 2-0.

Dat de wedstrijd nog niet was beslist werd al snel duidelijk. Net na rust raakte Willem de bal kwijt, de linksbuiten van Bennekom snoepte de bal af en was er als een speer vandoor, maar ook hij schoot tegen de paal.

Het laatste half uur werd er veel gewisseld. Invaller Wim had niet lang nodig om een afgemeten voorzet te geven, helaas kon Eelco zijn voet er niet goed tegenaan zetten waardoor de bal voorlangs rolde. De laatste 20 minuten gebeurde er niet zoveel meer. De goed leidende arbiter floot na 90 minuten af waardoor de punten in Dodewaard bleven.

Opstelling:

N. Peters;

N. Louter, P. Both ©, W. Peters, D. Braam;

M. van Hattum, M. Tijssen, T. v. Soest, T. v. Dijken;

E. v. Soest, N. d. Hartog

Bank:

J. v/d Sluis, S. v. Belzen, B. v. Kleef, W. Keuken, T. Jansen

Man of the match:

Nick Louter, speelde weer een goede wedstrijd op de rechtsback. Nick beet zich vast in zijn directe tegenstander en was niet te passeren deze middag.

3e helft:

De winst werd gevierd in Rhenen. Met de voltallige selectie is er goed gegeten en gedronken in het Wokpaleis. Hierop volgde ook de uitspraak: You'll Never Wok Alone. Een leuk selectie-uitje, waarin flankspeler Wim aangaf dat hij oprecht baalde dat zijn voorzet tijdens de wedstrijd niet was benut door Eelco. Daarom liep hij meerdere malen met bledden bier heen en weer, dit zag hij ook als assists, en ik kan u vertellen; deze werden wel benut door zijn medespelers. Op de terugreis werden we nog getrakteerd op een diepte-interview tussen aanvoerder Gertjan Tijssen en linksback Braam. De wedstrijd werd geanalyseerd en dhr. Braam kon in nuchtere toestand praten over zijn eigen prestaties in en om het veld. #maardasgoedjoh