Dodewaard 2 wint uit van Advendo ’57 (0-4).

Advendo '57 4

Mannen, 2, 5e klasse 06

2 december 2017 14:30

Afgelopen zaterdag ging de reis voor ons 2e elftal naar Ederveen. Dodewaard trad op Sportpark Allemanskamp aan tegen Advendo.
Om 14:30 uur klonk het beginsignaal en hierin namen wij direct het initiatief. In deze beginfase wist onze ploeg een mooie aanval op te zetten via Nico, Pieter Jan en Twan. Laatstgenoemde schoot uiteindelijk in de handen van de keeper. Na 15 minuut voetballen stoomde locomotief Hein mee naar voren, hij rook zijn kans maar na zijn rush schoot hij voorlangs.
Niet veel later kreeg onze spits Eelco de bal op een meter of 10, ook hij had geen geluk in de afronding en raakte de paal. In de tegenstoot kreeg zowaar Advendo ook de mogelijkheid om te scoren, gelukkig voor ons misten ook hun de scherpte voor het doel. Na een half uur spelen viel de verdiende 0-1 voor ons. Twan slingerde de bal goed voor, de Ederveense verdediging kon de bal niet wegewerken en Pieter Jan kon simpel binnenschuiven.
5 minuten later was het Twan zelf die een doelpunt kon bijschrijven. Op aangeven van Nico wist hij de 2-0 te scoren. De kansenregen hield niet op, Pieter Jan en Nico kregen beide nog een grote mogelijkheid om te scoren maar tevergeefs.

Ruststand: 0-2

De goed leidende scheidsrechter was niet van plan om het laat te maken zaterdag, of was hij met zijn hoofd al bij een warm bad. Want na een korte onderbreking gingen beide manschappen weer de wei (kunstgras) in, en trotseerde de kou.
Hierin werd duidelijk dat het duel nog niet beslist was, Advendo kreeg wat kleine kansjes maar goalie Nils keek deze over en naast. Waarschijnlijk had men in Ederveen ook de Dodewaardse Courant gelezen met het artikel over onze doelman. Op een spaarzaam countertje na kreeg hij dan verder ook niet veel te doen, en moest zichzelf vermaken en warm houden deze middag.
20 minuten na rust viel de beslissing, “Team Augustinus” was op dreef en zorgden voor de 3-0. Twan gaf voor op Nico die zo vrij als een vogel kon binnentikken, maar hij raakte in eerste instantie de paal. In de rebound kon hij al zittend toch nog scoren.
De frustratie nam toe, vooral bij de tegenstander van Nick. De spits met nr. 11 schopte eerder deze wedstrijd al onze aanvoerder ondersteboven en ontving hiervoor alleen een waarschuwing. De aanvaller had een moeilijke middag en solliciteerde nadrukkelijk naar een gele kaart en ontving deze ook na commentaar op de arbiter.
Doordeweeks gecamoufleerd maar zaterdags vol in de picture, in de slotfase liet Djimo zich nadrukkelijk zien. Wie onze wedstrijden volgt weet dat hij altijd een poging doet van buiten de 16, zeg maar gerust vanaf 30/40 meter.Uiteindelijk zal hij een keer magistraal binnenvallen, maar zover was het deze keer nog niet, want zijn poging ging ook dit keer mis. Toch wist hij net voor het eindsignaal zijn 3e doelpunt van het seizoen te maken. Uit een corner was hij er als de kippen bij en kopte raak, 4-0!

3e helft;
Doelpuntenmachine Braam verklaarde in de persconferentie dat de doelpunten er als warme broodjes ingaan dit seizoen. Met een pilsje in de hand corrigeerde hij direct zijn eigen uitspraak; Ze gaan erin als koude biertjes..

Deze winst betekende voor ons de eerste uitoverwinning van het seizoen. Op de ranglijst blijven we actief in de middenmoot. Over twee weken spelen we thuis tegen Redichem 3, dit is tevens onze laatste wedstrijd voor de winterstop.

Opstelling:
Nils;
Tom, Nick(C), Willem. P, Hein;
Marc, Twan. Djimo;
Nico, Eelco, Pieter Jan

Wissel: Sander, hij vlagde een uitmuntende wedstrijd, en was niet op een foutje te betrappen

Man of the match:
Volgens velen onze Mexicaan Bassie van Kleef, hij “speelde” foutloos. Volgens de redacteur was het Twan van Soest, hij zorgden voor veel gevaar en was beslissend met twee assists en één doelpunt. Fijn om een ervaren kracht op het middenveld te hebben, die ook de beuk erin kan gooien.