Dodewaard 2 boekt zege op laagvlieger WAVV 2

WAVV 2

Mannen, 2, 5e klasse 06

21 oktober 2017 13:00

Tijdens de wedstrijdbespreking gaf de trainer aan met minimaal 5 doelpunten verschil te willen winnen. Vanaf de eerste minuut vol druk zetten werd er afgesproken. Daar kwam weinig van terecht in de eerste helft, het was volgens de trainer “niet om aan te gluren”.
Toch werd er in de eerste helft 3 keer gescoord door Dodewaard, alle doelpunten kwamen van de voet van onze spits Eelco van Soest. De 1-0 viel na geklungel in de WAVV defensie, dit strafte hij genadeloos af. Met de snelle spitsen van WAVV had onze verdediging in de beginfase de nodige moeite. Door slap verdedigen viel daardoor ook de 1-1.
De 2-1 was een typische aanval “uit het boekje”. De voorassist kwam op naam van Willem Peters die bediende de mee opgekomen Hein Gerritsen op maat. Die gaf vervolgens een strakke voorzet waar Eelco wel raad mee wist. Pal voor rust had Eelco nog een fraaie actie in petto voor het massaal aanwezige publiek. Hij plukte een voorzet in één keer uit de lucht, draaide vervolgens en schoot onberispelijk binnen, 3-1 en een hattrick.

Ruststand: 3-1

In de rust werd er maar liefst vier keer gewisseld. De vers binnen de lijnen gebrachte Twan van Soest had maar 2 minuten nodig om het net te vinden 4-1. Met deze stand was ook het verzet van WAVV gebroken, ze kwamen er niet meer aan te pas zeker nadat ze ook een gele kaart kregen. Daarna was het de beurt aan de geprikkelde Djimo Braam, hij maakte 2 fraaie doelpunten. Stand inmiddels 6-1. Martin Keuken was de laatste speler die voor Dodewaard wist te scoren, 7-1.
Aan het einde van de wedstrijd wist WAVV nog een keer te scoren, door een vrij schop in een keer binnen te schieten. Dat bepaalde de eindstand uiteindelijk op 7-2. Hiermee was de eerste 3-punter van dit seizoen een feit.

Opstelling Dodewaard:
Keeper:            Youri
Verdediging:    Nick, Willem, Patrick (C), Hein
Middenveld:     Bastiaan, Michiel, Sander
Aanval:             Nico, Eelco, Pieter-Jan
Bank:               Twan, Wim, Djimo, Martin, Joska

Doelpuntenmakers:
3x Eelco van Soest
2x Djimo Braam
1x Twan van Soest
1x Martin Keuken

Man of the match:
Eelco van Soest, hij nam in de eerste helft alle doelpunten voor zijn rekening en ontpopt zich echt tot een trefzekere spits. Hij kan drie doelpunten bijschrijven en maakt hiermee een sprong op de topscorerslijst.

Humor 3e helft:
De winst zou gevierd worden in, zo werd na een paar biertjes genoemd “Iris-pub”.. Op deze uitspraak moest reserve-aanvoerder Tom Louter even gecorrigeerd worden, omdat het toch echt een Irish-pub betreft