EMM komt laat nog langs zij

EMM 1

18 november 2017 14:30

Na de wedstrijd tegen Uchta stond twee weken later weer een derby op het programma, namelijk de wedstrijd tegen EMM. Het zou door het natte weer en slechte veld een zware wedstrijd worden voor beide ploegen.

De scheidsrechter floot en de wedstrijd ging van start. In het begin was Dodewaard wel wat sterker. Hier en daar kregen beide ploegen wat kansjes en waren er vanaf het begin gelijk stevige duels. Na een kwartiertje kreeg thomas de bal in de 16 meter, hij nam de bal aan, draaide mooi weg maar werd vastgehouden. De scheidsrechter vond het alleen geen penalty. Niet veel later kreeg EMM een dot van een kans! Ineens stond er een speler van EMM vrij voor de goal, maar gelukkig voor ons, kreeg de speler het voor elkaar om de bal van een meter of vijf bijna over het vangnet te schieten. De wedstrijd ging gelijk op totdat Thomas weer in de 16 meter gebied terecht kwam, ook werd hij deze keer vast gehouden, de fluit van de scheidsrechter klonk en daar was dan wel de penalty. Achter de bal stond de Bomber zelf en natuurlijk schoot hij hem binnen, 0-1! Vlak voor rust kreeg de spits van Dodewaard nog een kans maar deze belandde tegen de paal.

Het was rust, spelers en toeschouwers gingen snel naar binnen om op te warmen.

De tweede helft ging van start, EMM was vanaf het begin sterker dan Dodewaard. Gelukkig stond de verdediging van onze ploeg fantastisch. De spelers van EMM kwamen moeizaam door de laatste linie heen. Die keren dat het ze toch lukte, stond Joeri in de weg of er ontstond een scrimmage voor de goal, waar Dodewaard tot drie keer toe goed weg kwam. Het leek erop dat Dodewaard de drie punten mee naar huis ging nemen. In de 85ste minuut kwam de nummer 9 van EMM erdoorheen via de linkerkant. De keeper kwam iets uit zijn goal maar de spits was eerder bij de bal, hij twijfelde geen moment. De bal sprong iets op en met links trapte hij de bal hard langs Joeri. Dit keer vloog de bal wel in de touwen van het doel, 1-1. Dit was ook de uitstand van deze wedstrijd.

Opstelling: Joeri, Justin/(Hein), Onno, Willem, Bjorn, Eric, Sven, Jelmer, Demi, Gertjan, Thomas
Wissels: Pieter-Jan, Max