Valburg - Dodewaard 2-5

Valburg 1

2 december 2017 15:00

In de dichte mist vertrokken we afgelopen zaterdag richting onze tegenstander. 10 minuten later stonden (de meeste) al op het sportpark in Valburg. De supporters van Dodewaard, waren ook in behoorlijke getalen afgereisd naar het sportpark!

Klokslag drie uur floot de scheidsrechter en de wedstrijd ging van start. In het begin van de eerste helft waren de ploegen behoorlijk aan elkaar gewaagd. Dodewaard had iets meer kansjes dan Valburg, maar het waren zeker niet de bovenliggende partij. Na een minuut of 15 moest onze aanvoerder Gertjan het veld verlaten. Het masker waarmee hij moest spelen, besloeg door het koude weer. De aanvoerdersband bleef in de familie en kwam dus om de arm van Eric terecht. Aan beide kanten was het spel erg rommelig en er werd veel balverlies geleden. Na een half uur belandde de bal, in de voeten van Thomas. Hij nam de bal aan, legde hem goed neer en schoot op het goal, 0-1! Niet veel later werd een doorgebroken speler van Dodewaard onderuit gehaald, de scheidsrechter kon niet anders en gaf de rechtsback van Valburg een rode kaart. Dodewaard profiteerde nauwelijks van de man-meer-situatie. Valburg scoorde zelfs in de laatste minuten van de eerste helft. De ploegen gingen dus met een stand van 1-1 de kleedkamers in. Ook de supporters mochten een kwartiertje opwarmen in de kantine.

Dodewaard begon scherp aan de tweede helft en was ineens weer de betere ploeg. Binnen 10 minuten had de Bomber alweer twee keer gescoord. De trainer wist niet of hij moest juichen of huilen bij het derde doelpunt van onze spits. Dit kost de trainer namelijk weer een bal. En hierbij bleef het deze middag niet! In de 67ste minuut ging ook het vierde doelpunt van Thomas erin. De stand was nu 1-4. Valburg herpakte zich kort en schoot een paar minuten later via een discutabele penalty de 2-4 binnen. Owen pakte in de 73ste minuut nog een rode kaart en dus stonden beide ploegen weer met tien man op het veld. Tegen het eind van de wedstrijd werd Max onderuit gehaald door de keeper in het strafschopgebied, keeper rood en de bal op de stip. Een veldspeler van Valburg trok de keeperskleding aan en moest de penalty van Jelmer proberen te stoppen. Hij kon niet voor een stunt zorgen en het vijfde doelpunt van Dodewaard was een feit. Niet kort daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Eindstand: 2-5
‘30 0-1 Lempicki
‘43 1-1
‘50 1-2 Lempicki