Dodewaard 1 - BVC '12 1

BVC '12 1

27 januari 2018 14:30

Onbekend

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen BVC op het programma. Vooraf werd al duidelijk dat het een speciaal duel ging worden en werd er als vereniging, op eervolle wijze, stilgestaan bij het wegvallen van Anton Geurts.

Het eerbetoon en het verlies van Anton had duidelijk invloed in de 'koppies' van spelers. Haast geen enkele speler kwam deze wedstrijd op zijn normale niveau en ondanks dat BVC, de eerste helft, het betere van het spel had, kwam Dodewaard op 1-0. Een goede voorzet van Justin van de Wardt gaf Thomas Lempicki een niet te missen kans en zo ging Dodewaard met 1-0 de rust in.

De tweede helft werd qua veldspel niet beter alleen kreeg Dodewaard wel de kansen om de 2-0 te maken. Uiteindelijk was het BVC dat in de 85e minuut langs zij kwam dankzij een snelle counter. Verdedigend gezien liet het te wensen over en de spits van BVC (welke overigens Dodewaard al een aantal keer had gewaarschuwd vanuit buitenspelpositie) schoof de bal tegen de touwen. Eindstand 1-1.

Aanstaande zaterdag wacht de volgende thuiswedstrijd tegen JVC Cuijk en dan voetbalt Dodewaard hopelijk de schroom van zich af in deze topper.