Dodewaard - Oranje Blauw 5-3

Oranje Blauw 1

17 februari 2018 14:30

Afgelopen weekend stond er een belangrijke pot op het programma voor Dodewaard. Ze speelden namelijk tegen Oranje Blauw uit Nijmegen. Deze ploeg stond voorafgaand aan de wedstrijd 1 plekje onder Dodewaard. Wanneer de club uit Nijmegen de wedstrijd zou winnen van Dodewaard, zal het de vierde plek overnemen.

Om 14:30 ging de wedstrijd van start, in het begin ging het behoorlijk gelijk op, al waren de grotere kansen wel voor Dodewaard. Thomas kreeg een paar behoorlijke kansen, maar de keeper van Oranje Blauw verdedigde zeer goed zijn doel. Halverwege de eerste helft kreeg de tegenstander een vrij trap, de bal was lang onderweg en precies goed op het hoofd van een aanvaller. Joeri zat nog wel aan de bal, maar kon niet voorkomen dat de 0-1 werd binnen gekopt. Het spelbeeld bleef hetzelfde. Dodewaard had de kansen maar slaagde er niet in om te scoren. Tot aan de 44ste minuut. Een aanval over rechts belandde in de voeten van de keeper, Jelmer zetten de keeper onder druk, waardoor de keeper de bal in de voeten van Thomas schoot. Hij stond voor open goal en kon zo de 1-1 binnen schieten.

Het spel van Dodewaard was goed de eerste 45 minuten. Als we scherp zouden beginnen aan de tweede helft zouden we de wedstrijd moeten waarschijnlijk gaan winnen. Het tegenovergestelde gebeurden helaas. Door knullig balverlies op het middenveld stond het in de 46ste minuut alweer 1-2. Een aantal minuten later kopte thomas vanaf een afstandje op de paal. De bal kwam in de buurt van de doellijn terecht, werd weggekopt door een tegenstander en ineens klonk er een fluitsignaal. Niemand wist precies wat er aan de hand was, maar de scheidsrechter had een doelpunt gezien. Dus toen was de stand 2-2. Na dit besluit van de scheidsrechter werd de wedstrijd een stuk grimmiger. Oranje Blauw had toen al wat gele kaarten verzameld. In de 65ste minuut kreeg de spits van de tegenstander zijn 2de gele kaart en kon het veld verlaten. Dodewaard wist bijna geen gebruik te maken van de man meer situatie. In minuut 81 schoot Wilco hard tegen de lat, de bal kwam terug het veld in, precies in de voeten van de Bomber. Hij koos een hoek uit en het stond 2-3. Vijf minuten later schoot Eric de 4-2 binnen. Snel naar de aftrap, scoorde Oranje Blauw de 4-3 en hierdoor roken ze bloed. De wedstrijd duurde nog 4 minuten ongeveer, dus een gelijkspel zat er nog in. Gelukkig gebeurde het tegenovergestelde. In de laatste werd Thomas onderuit gehaald in de zestienmeter, strafschop. Wie anders dan onze topscoorder mocht de 5-3 erin schieten!

Het was een zeer boeiende pot, voor het publiek langs de zijlijn! Door dit goede resultaat zijn we verder weggekropen van Oranje Blauw.

Score:
‘25: 0-1
‘44: 1-1 Lempicki
‘47: 1-2
‘65: 2-2 Lempicki
‘70: 3-2 Lempicki
‘80: 4-2 E. Tijssen
‘84: 4-3
‘88: 53 Lempicki (P)

Opstelling:
Joeri; Justin (Dylan 85’), Michiel, Onno, Bjorn; Eric, Sven; Jelmer(Hein ‘70), Gertjan, Thijme (Wilco 75’); Thomas