Dodewaard wint na rust van Alverna

Alverna 1

Eric Tijssen (schot)
Thomas Lempicki (penalty)

28 april 2018 14:30

De dag na koningsdag stond er voor Dodewaard een wedstrijd op de agenda. De tegenstander was dit keer, de stugge ploeg uit Alverna. Mannen op leeftijd, maar o zo slim.
Door de puike pot van de afgelopen dinsdag, had iedereen hoop op een positief resultaat. Na een aantal minuten werd al duidelijk, dat het spel niet zo sprankelend was als verwacht. Er was veel balverlies en maar een aantal spelers waren scherp. Misschien zat de koningsdag nog bij wat spelers in de benen.
Het eerste wapenfeit van Dodewaard vond plaats in de 18de minuut. Een voorzet belandt op het hoofd van Thomas, deze kop hem door naar Thijme. Hij twijfelt geen moment en drop kicked de bal vol op de lat. Een paar minuten later krijgt Sven de kans om de score te openen. In het vijfmetergebied, frutselde hij wat met de bal (door het slechte veld) en kwam tot een schot(je). De keeper had geen moeite met deze kans en kon de bal gemakkelijk pakken. In de resterende minuten van de eerste helft werden de toeschouwers nog getrakteerd op, twee mooie reddingen van Joeri en een heerlijke aanname van Willem. Die een hoge bal doodlegde op zijn voet. Een groot applaus volgde.

In de rust donderde het weer lekker in de kleedkamer van Dodewaard. De opdracht voor de tweede helft was om een veel hoger tempo te hanteren, om de tegenstander kapot te spelen.

De scheids floot voor de tweede helft en meteen zag je het spel terug van afgelopen dinsdag. Duels werden gewonnen en de diepte werd weer gezocht. In de 51ste minuut komt Justin (zoals wel vaker) mee op via de rechterkant, geeft een hoge bal op Gertjan, die neemt aan en speelt hem door naar Jelmer. Jelmer neemt aan en schiet de bal in de verre hoek binnen, 1-0! Heen paar minuten later vind bijna een kopie plaats van het eerste doelpunt. Gertjan stuurt Jelmer diep, deze wint het duel met zijn bewaker, kiest ervoor om de bal dit keer niet zelf op goal te rammen maar legt hem af aan Eric. Simpel wordt de bal binnengetikt. De kansen stappelen zich op voor Dodewaard maar het duurt tot de 65ste minuut totdat de 3-0 op het scorebord verschijnt. Willem ziet Jelmer vertrekken en geeft de bal in de loop. Een voorzet volgt en komt in de voeten van Thomas terecht. Die speelt zijn tegenstander uit en de bal kan weer uit het netje gehaald worden. De bomber, wordt drie minuten later neergehaald in de zestienmeter. Hij legt de bal op de stip en schiet hem links onder in de hoek, 4-0! Vele kansen volgen nog maar het aantal doelpunten blijft steken op 4. Dit is alweer de derde wedstrijd op rij dat de 0 wordt gehouden.

1-0 Jelmer (‘51)
2-0 Eric (‘56)
3-0 Thomas (‘65)
4-0 Thomas (pen) (‘84)

Selectie: Joeri, Justin (Hein), Onno, Willem, Bjorn, Eric, Sven (Michiel), Jelmer, Thijme (Demi), Gertjan, Thomas.

The man of the Match was deze wedstrijd Jelmer! Met twee keer een assist en een doelpunt, had hij een groot aandeel in de wedstrijd.
Aankomende dinsdagavond om 19:00, speelt Dodewaard thuis tegen VCA.