Dodewaard stelt nacompetitie veilig na overwinning bij Quick 1888

Quick 1888 1

Thijme van Dijken (scrimmage)
Thomas Lempicki (intikker)

12 mei 2018 15:00

Een paar weken geleden speelde Dodewaard op een doordeweekse avond tegen Quick 1888 uit Nijmegen. Deze wedstrijd werd toen net gewonnen met 1-0. Afgelopen weekend mochten we weer tegen Quick aantreden.

Vanaf het fluitsignaal kon je al merken dat dit een lastige pot werd voor Dodewaard. Helemaal toen er in de 2de minuut al een bal werd binnen gekopt. Precies zo als de week ervoor, keek Dodewaard al snel tegen ee...n achterstand aan. De tegenstander bleef de eerste 15 minuten de bovenliggende ploeg. Maar daarna werd Dodewaard sterker en kreeg ook wat kansen. In de 20ste minuut kreeg thomas de bal in de zestien, de bal werd veroverd en kwam bij de keeper terecht. Thijme zette vol druk op de keeper en hij schoot hem tegen onze aanvaller aan. De bal rolde zo het netje in 1-1!

Daarna kregen beide ploegen nog een paar grote kansen. Dodewaard was niet scherp in de afronding en bij Quick had Joeri een paar belangrijke reddingen.

De tweede helft was begonnen en het spelbeeld was gelijk aan dat van het einde van de eerste helft. Alleen leek het soms wel of Quick drukker was met zichzelf, dan met de tegenstander. Hierdoor speelde ze zichzelf min of meer uit de wedstrijd.

Dodewaard werd scherper en steeds vaker werden de diepe mensen gevonden. Een aantal grote kansen troffen geen doel. In de 72ste minuut bedacht Thomas, om eens een keer van afstand te schieten. Het harde schot belandde in de verre hoek en zo kwam de score op 1-2.

Drie minuten later nam Gertjan de vrije trap. De bal werd weggekopt door de verdediger, maar kwam helaas voor Quick in de voeten van Thomas. De topscoorder twijfelde geen moment en kon gemakkelijk zijn tweede van de dag binnen tikken. 1-3 was tevens ook de eindstand van de wedstrijd. Door deze zeer belangrijke overwinning is de 3de plek en de nacompetitie veiliggesteld! Dodewaard moet dus nog even doorvoetballen na het einde van deze competitie.

1-0 Quick 1888 (‘2) 1-1 Thijme (‘20) 1-2 Thomas (‘72) 1-3 Thomas (‘76)

Opstelling: Joeri, Justin, Onno, Willem (Hein), Bjorn, Eric, Sven, Jelmer(Pieter Jan), Thijme (Michiel), Gertjan, Thomas