Dodewaard met minimaal verschil voorbij Wodanseck

Wodanseck 1

13 oktober 2018 14:30

Op het zonovergoten sportpark De ENG werd afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Wodanseck gespeeld. Om half drie klonk de fluit van de scheidsrechter en de wedstrijd ging van start. Henk kreeg in de bespreking vooraf bijval door onze twaalfde man, Marco.

De eerste dertig minuten van de eerste helft werd er door beide ploegen niet goed gespeeld. Dodewaard was de bovenliggende partij en kreeg zo nu en dan een kansje. Ook Joeri moest een keer redding brengen op een inzet van de spits van Wodanseck.

In de 37ste minuut belandde een goede bal van Eric bij Thomas. Na een kapbeweging speelde de spits zichzelf vrij en schoot de bal binnen in de verre hoek, 1-0! Niet veel later kreeg Martijn een enorme kans voor open doel, alleen raakte onze linksbuiten de bal verkeerd en de bal verdween naast het doel.

In de tweede helft betraden twee verse krachten het veld, Thijme was in het veld gekomen voor Martijn en Demi werd gewisseld voor Justin. Dodewaard pakte het spel goed op en had veel meer balbezit ten opzichte van de tegenstander. In de 47ste minuut gaf Thijme een goede voorzet, maar Jelmer lette niet op. 5 minuten later was Thijme zelf niet helemaal scherp, hij kopte een fantastische voorzet van Justin naast de goal.

In deze periode van de wedstrijd kreeg ook Wodanseck een grote kans, maar Joeri stond goed gepositioneerd en kon zo de bal keren. Dodewaard herpakte zichzelf en kreeg een tal van kansen in de daarop volgende 10 minuten. Alleen geen enkele kans belandde tegen de touwen.

In de 66ste minuut wist de spits van Wodanseck zich een weg te banen door de verdediging, Willem hield hem onreglementair tegen en liep zo een rode kaart op. Gelukkig voor ons werd Wodanseck niet sterker door de man-meersituatie. Het hoogtepunt van de wedstrijd voltrok zich in de 77ste minuut. Thijme gaf een voorzet vanaf de linkerkant, de bal belandde net achter Thomas. De spits bedacht zich geen moment en toverde een prachtig omhaal uit de hogehoed. Jammer genoeg ging de bal voorlangs.

In de laatste minuut kregen onze tegenstanders nog een grote kans, maar ook zij hadden deze dag weinig geluk in de afronding.

Scoreverloop:
1-0 Lempicki (‘37)

Opstelling:
J. Willemsen; Barten, W. Willemsen(?? ‘66), vd Brandt, E. Tijssen, G. Tijssen, Elings, de Wit (vd Wardt ‘46); Hendriksen, Lempicki, v. Elst (v. Dijken ‘46)