Dodewaard breidt zich naar een zakelijke overwinning

Wodanseck 1

26 oktober 2019 14:30

Dodewaard speelt weer een uitwedstrijd, ditmaal tegen Wodanseck.
Er word redelijk begonnen door de mannen onder leiding van Henk Stuivenberg, de handelingssnelheid ligt in het begin ietwat laag waardoor er niet echt grote kansen komen voor Dodewaard. Wanneer het tempo in het spel komt is het de Marwin, Marvin in de volksmond (net naar de kapper geweest) die de bal panklaar bij Stijn op het voetje legt, hij vliegt naar grote hoogtes dit seizoen. 1-0 Dodewaard.
Wodanseck heeft nog een aantal niet echt noemenswaardige kansen in de eerste helft. Vlak voor rust is het Sven die een onderonsje in het veld heeft met zijn moeder. Is het Sven of Sylvia die geweldig opent op Stijn? Wij vragen het ons nog steeds af. De voorzet van Stijn kon net niet ingekopt worden door Eric helaas.

De tweede helft is aangebroken. Handelingssnelheid en communicatie zijn de key-woorden van de trainer in de rust. Vaste vlagger Tom Louter had nog een kleine toevoeging “minder breien voor de goal, de sok is allang klaar”, waarvan akte. Hier ging Sven mee akkoord, in de 50e minuut scoort hij met een goede kopbal uit een corner van Demi.
2-0 Dodewaard
Hierna werd Dodewaard een beetje gemakzuchtig en kwamen er weer wat kansjes voor Wodanseck. Joeri wist deze te neutraliseren onder andere door middel van een sliding buiten de 16. Goed gehandeld door onze betrouwbare sluitpost.
Onno kreeg het nog eventjes op de heupen, speelde pak hem beet 8 man van de tegenpartij uit en stuurde Stijn weg. Helaas onderkant lat en de misschien wel goal van Stijn wordt niet gehonoreerd.

In de 2e helft moest onze verzorger Johnny, de blanke Usain Bolt met attributen nog enkele keren het veld in. Gelukkig had onder andere Stijn maar een klein krampje. Eric kreeg het ook nog even zwaar voor de kiezen. uiteindelijk kwam Dodewaard gelukkig zonder erge kleerscheuren uit de strijd.

Opstelling Dodewaard
Marwin Looijen - Onno van den Brand - Willem Willemsen - Jelle Gijsbers (60’ Jochem Hermans)
Sven Elings - Eric Tijssen - Demi de Wit
Stijn Gijsbers - Gertjan Tijssen (60’ Julian de Wit) - Jelmer Hendriksen