Winst in de derby van de Neder-Betuwe

Uchta 1

23 november 2019 14:30

De wedstrijd begon met 1 minuut stilstaan in verband met het stop racisme gebeuren. Voor sommige spelers was dit een verademing. Trainers Henk en Antwan lieten hun onderarmen even zien om te laten blijken dat zij hier hetzelfde over dachten.

“Dit zijn de wedstrijden waar je het voor doet” is een van de vele wijsheden van Henk Stuivenberg.

Nadat de scheids floot voor het echte begin leek het nog eventjes of beide ploegen nog in het moment van stilte waren. Beide ploegen maakte veel fouten en er waren weinig kansen in de beginfase. Dit had vast te maken met de zenuwen in verband met de derby.
Er werden wat lange ballen gespeeld door Uchta die enigszins gevaarlijk waren. Beide teams kwamen niet echt aan voetballen toe.

Julian mocht deze wedstrijd in de spits plaatsnemen, hij betaalde dit vertrouwen meteen uit. Vanuit een goede voorzet vanaf de rechterflank kon hij de bal inkoppen, maar hij had iets anders in gedachten. Met een driekwart omhaal jaagt hij de bal snoeihard tegen de touwen, een werkelijk waar fenomenale goal.
Joeri moest nog een paar keer zijn handen gebruiken maar echt bijzonder gevaarlijk werd het niet meer, onder andere door de net genoemde handen, voor rust.

De tweede helft is van start gegaan, duidelijk was dat de afspraken moesten nageleefd worden en er gewoon makkelijker gespeeld moest worden door de Dodewaardse mannen.

Marwin kreeg het op zijn heupen en drukte ver door, dit betaalde zich uit! Hij wist de bal te onderscheppen en eenvoudig op Julian terug te leggen. Hij (of de tegenstander, vele mensen in dubio) raakte de bal geweldig en de keeper was geklopt.
Uitspraak van de man in kwestie “natuurlijk raakte ik die bal, anders was die wel naast gegaan”. Even later kreeg hij nog geel omdat zijn remweg ietwat langer was dan 20 meter en hij niet kon stoppen zonder de keeper omver te lopen.
Een ander noemenswaardig puntje is de rentree na meerdere blessures van de sterk verdedigende Bjorn Looijen.

Op het einde werd het nog bijna spannend, good old Nijco ‘de brommer’ den Hartog was nog gevaarlijk. Gelukkig had Jochem de avond van te voren wortelen op zodat hij de bal van de lijn kon halen. Want zoals iedereen weet: wortels zijn goed voor je ogen want ik heb nog nooit een konijn met een bril gezien.

Opstelling Dodewaard
Marwin Looijen - Onno van den Brand - Willem Willemsen - Bjorn Looijen
Sven Elings - Eric Tijssen - Demi de Wit (72’ Jochem Hermans)
Stijn Gijsbers - Julian de Wit (⚽️34’ ⚽️55’) - Thijme van Dijken (57’ Jelmer Hendriksen)

Eindstand: 0-2 voor de rood-witten.
Volgende week de thuiswedstrijd tegen Elistha! We hopen u dan weer in net zulke grote getale als afgelopen zaterdag te zien. Speciaal bedankje naar de mannen van de kersvers opgerichte D-Side.