Dodewaard wint andermaal, dit keer tegen Lienden

Lienden 1

Eric Tijssen (intikker)

9 november 2019 14:30

Lienden is een tegenstander van formaat, met 10 punten uit 6 wedstrijden stonden zij boven in de middenmoot. Als wij deze wedstrijd weten te winnen doen wij gewoon goede zaken.

Dodewaard komt sterk uit de startblokken tegen Lienden. Er wordt vanaf de start fel geattaqueerd door de mannen van trainer Stuivenberg. Vanwege de rode kaart van Onno van den Brand vorige week mocht Jochem Hermans zijn opwachting maken achterin. Buiten dat hij een verdedigend zeer sterke pot speelde heeft hijzelf een nieuwe positie bedacht zijnde Centraal Aanvallende Verdediger. Voor de FIFa spelende lezers; CAV

Na 12 minuten was daar de eerste grote kans voor Dodewaard, Lienden wist deze kans te voorkomen maar wel ten koste van een penalty. Eric mocht ons vanaf 11 meter op voorsprong proberen te brengen.
Marco de assistent-assistent-trainer had het vooraf al gezegd, Eric kijkt het even aan in verband met een wond direct boven zijn oog. Waarschijnlijk zag Eric het even niet goed, of de keeper zag in welke hoek hij de bal wilde plaatsen want de keeper pareerde zijn schot.
Even later had Eric het vizier gelukkig wel op scherp staan en wist hij de 1-0 te maken na een goed opgebouwde aanval, een van de vele de eerste helft. Ditmaal was Gertjan de aangever. Ratatadadada, de knaller van Frans Bauer kon weer door de speakers beuken.
Dodewaard voerde de boventoon maar ook Lienden had nog wat kleine kansjes.

Lienden kwam sterk uit de rust, een schot op de lat kon bijna vrij ingeschoten worden door onoplettendheden achterin bij Dodewaard. Gelukkig lette doelman Joeri goed op.
Thijme kreeg ook nog wat kansen na meermaals goeie actie van Eric, helaas wist hij het net niet te laten bollen.
De 2e helft werd zakelijk uitgespeeld door Dodewaard, veel kansen waren er niet voor beide ploegen.
Stijn werd nog een paar keer voor de sokken gelopen. Waarschijnlijk omdat hij maar weer eens de ballen lekker aantikte en ongrijpbaar was.
Het einde was nog even explosief met meerdere rode kaarten aan de zijde van Lienden. Gelukkig wist Dodewaard slim te zijn en zich hiermee niet te bemoeien.

Volgende week een vrije zaterdag om onszelf volledig op te laden want 23 November staat de derby tegen Uchta op het programma.

Tijdbalk:
21’ 1-0 Eric Tijssen