Eindelijk weer een competitie wedstrijd!

EMM 1

19 september 2020 14:30

Zaterdag stond na een lange tijd weer een competitie wedstrijd op het programma.
Het was meteen niet de minste wedstrijd want streekgenoot EMM Randwijk kwam op bezoek.
Na het startsignaal van de scheidsrechter was het direct Dodewaard die aandrong op de vroege voorsprong.
Binnen 5 minuten was het Onno, bekend om zijn aanvallende kopkunsten in de wijde omgeving die de 1-0 op het bord wist te zetten. Er werd direct doorgedrukt en even later kreeg Demi de kans op zijn doelpunt, helaas werd zijn schitterende volley gepareerd door de keeper.
Na een spervuur van Dodewaardse kant kwam opeens EMM 1 op 1 tegen Joeri, dit werd uiteindelijk een makkelijke redding voor hem.
Dodewaard wist snel weer om te schakelen en weer de boventoon te voeren.
Willem kwam goed voor zijn man en wist met een snelle pass op Stijn weg te steken, die rond koeltjes af zoals we hem vorig seizoen vaker zagen doen. 2-0.
Even later mocht Willem zelf zijn goal op het wedstrijdformulier laten schrijven, uit een corner van demi, torent hij hoog boven de verdediging uit en knikt hem in het netje.
Na een saaie start van de 2e helft waar EMM met de kont in de goal hing en het lastig was langs deze geparkeerde bus te komen werd er eindelijk gescoord.
In de 78e minuut legt Thomas, terug op Stijn die knoerthard binnen schiet uit de draai. 4-0.
Waar Dodewaard dacht dat de wedstrijd al voorbij was aangezien op het scorebord de 90 minuten aan werden gegeven deed EMM ook nog een duit in het zakje.
Na onoplettendheid achterin kwamen zij zoals op FIFA een sweaty genoemd word op 4-1.
Het slotakkoord was dan nog wel voor Dodewaard. Na een goede actie van onze internationale superster Alex kopte de kleinste man van het veld (andermaal Stijn) ons op 5-1. Dit was de eindstand.
Al met al was het een saaie wedstrijd voor Dodewaard, EMM wist niet dat ze ook over de middellijn mochten komen op het doelpunt na dus was het lastig het gaatje vinden voor de mannen onder leiding van Henk Stuivenberg.
De 3 punten zijn het belangrijkste in deze fase.
Opstelling Dodewaard:
Marwin Looijen - Onno van den Brand - Willem Willemsen - Owen Barten
Sven Elings - Eric Tijssen (C) - Demi de Wit
Jelmer Hendriksen - Thomas Lempicki - Stijn Gijsbers
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, een sport spelen, gras en buiten