Ereledengalerij

De voetbalvereniging Dodewaard kent eenieder die speciale verdiensten voor de vereniging heeft geleverd het erelidmaatschap toe. Dit betekent dat mensen die de vereniging op meer dan verdienstelijke wijze hun ziel en zaligheid aan de vereniging hebben verpand hiervoor worden geëerd.

Onderstaand treffen jullie aan de namen van de huidige ereledengalerij:

Ed van Ommeren (geb.: 27-02-1915 overl.: 30-11-2003)
Ed speelde tot bijna zijn 70ste actief in een van de lagere seniorenteams. Hij stond bekend om zijn technische kwaliteiten. Tot nu toe is hij het oudst spelend lid geweest binnen de voetbalvereniging Dodewaard. Destijds was hij de 1ste “kantinemedewerker”, hetgeen inhield dat hij door een luik versnaperingen verkocht.

Dik van Schaik (geb.: 27-05-1922 overl.: 05-10-2002)
Dik bekleedde, na zijn actieve voetbalcarrière, vele (bestuurs-) functies binnen de voetbalvereniging Dodewaard. Deze functies varieerden van kantinebeheerder tot bestuurslid en van grensrechter bij het 1ste tot leider van jeugdteams. Hij was de eerste leider van een
C-juniorenteam. Het jaarlijks georganiseerde C-juniorentoernooi is dan ook naar hem vernoemd. Dik is verder drager van de zilveren speld van de KNVB.

Jan Remmerde (geb.: 14-07-1946 overl.: 9 maart 2023)

Jan werd op 11-jarige leeftijd lid van onze vereniging. Hij doorliep alle jeugdelftallen en debuteerde op 18-jarige leeftijd in het 1e elftal. In dit elftal heeft hij tot zijn 30e voornamelijk als voorstopper en laatste man gespeeld. Later kwam hij nog uit voor het 2e en 3e, hij heeft tot zijn 40e gevoetbald. Jan stond bekend als een voetballer met een fluwelen traptechniek. Na zijn voetbalcarrière heeft hij meerdere functies vervuld voor v.v. Dodewaard, van jeugdbestuur tot zelfs Sinterklaas. Verder heeft hij zich in totaal maar liefst 40 jaar ingezet voor het Meester Jan Hidding Toernooi! Wat velen ook niet weten; Hij was de eerste shirtsponsor in de jaren 80. De F-pupillen gingen met Jan van Nil Timmerman op het shirt zijn wedstrijden spelen. Jan is tegenwoordig een trouwe supporter en bezoekt alle thuiswedstrijden van het 1e en 2e elftal.

Geurt van Schaik
(geb.: 29-08-1950)
Geurt was in zijn jeugd een zeer verdienstelijk doelman. Hij vervulde en vervult nu al gedurende jaren vele functies tegelijkertijd. Een overzicht: accommodatiebeheerder, leider van meerdere teams, consul, verantwoordelijk voor aanschaf en beheer van materialen, scheidsrechter, grensrechter, bestuurslid, kantinebeheerder, enz. Geurt is tevens drager van de zilveren speld van de KNVB.
Tevens is Geurt van Schaïk op 29 april 2006 vanwege zijn verdiensten voor de voetbalvereniging Dodewaard benoemd tot Lid in de orde van Oranje Nassau.

Connie Wennekes
(geb.: 23-07-1946)
Connie heeft bijna 20 jaar het doel van het 1ste elftal verdedigd. Na zijn actieve voetbalcarrière heeft hij vele (bestuurs-) functies bekleed. Connie was ondermeer: voorzitter van de voetbalvereniging Dodewaard, voorzitter van de jeugdafdeling, trainer van verschillende jeugdteams, grensrechter en scheidsrechter.

Evert Vink
(geb.: 10-2-1948)
Evert Vink is lid van onze vereniging sinds 1960. Evert is jarenlang een verdienstelijke voetballer op de zaterdag geweest, door een blessure is hij in 2005 gestopt met actief voetballen.
Op 20 jarige leeftijd is Evert toegetreden tot het toenmalige bestuur als wedstrijdsecretaris, deze functie heeft hij 25 jaar vervuld. Daarnaast heeft Evert nog een aantal andere functies binnen de club bekleed, zoals wedstrijdcoördinator en voorzitter van de activiteitencommissie waarmee hij eind 2007 is gestopt. Ook was hij tientallen jaren verantwoordelijk voor de ledenadministratie en de automatische incasso.  Zelfs bij het 4e elftal was hij jarenlang de man die ging over de financiële zaken.
Evert heeft 29 jaar een bestuursfunctie vervult, in 2015 tad Evert af als bestuurslid.
3 jaar later, in 2018, maakte Evert zijn comeback als voetballer bij het Walking Football.
(Erelid sinds 5-1-2008 )

Ap van de Voort (geb.: 13-9-1954)
Ap is al ruim 50 jaar lid en heeft in het verleden in alle jeugdelftallen gespeeld en ongeveer 7 jaar in het 1e maar door een vervelende schouderblessure is hij gestopt. Later nog een aantal jaren in lagere elftallen tot zijn 42e en toen noodgedwongen gestopt door een knieblessure.
Hij heeft 27 jaar lang verschillende bestuursfuncties vervult zoals wedstrijdsecretaris, secretaris, penningmeester en voorzitter.
(Erelid sinds 3-1-2015 )

Gerard Wiggelman (Geb.:05-10-1971)
Gerard werd lid in 1993 en is al 25 jaar actief binnen onze vereniging. Begonnen als keeper, later werd hij leider van het derde elftal. Gerard is nu meer dan 10 jaar als penningmeester werkzaam binnen ons bestuur. Zijn inbreng binnen het bestuur is heel groot en hij heeft grote kennis van zaken op vele gebieden. Woorden van onze voorzitter zijn dan ook: ‘Hij is de beste bestuurder waarmee ik ooit in het bestuur hebt gezeten en zit. Altijd rustig en toch een duidelijke mening.‘ Gerard is behulpzaam op vele fronten. Of het nu de activiteitencommissie is, of de toernooicommissie, of de sponsorcommissie of welke activiteit dan ook. Hij helpt altijd! Hij wordt binnen onze vereniging bijzonder gewaardeerd!
(Erelid sinds: 7 januari 2017)

Piet Kwak (Geb.:05-05-1943)
Piet werd lid van v.v. Dodewaard toen hij 14 jaar oud was. Hij speelde als junior en senior op de linkshalf positie. Piet was een speler met veel loopvermogen en had een goede techniek. Na ruim 30 jaar voetballen stopte hij op 50-jarige leeftijd.
Nu is hij een zeer gewaardeerde vrijwilliger voor onze vereniging. Al 15 jaar verzorgt hij elke ochtend het onderhoud op ons sportpark. Piet voert werkzaamheden uit als: schilderen, reclameborden hangen, bosmaaien, bladblazen en het maaien en rollen van de velden.
Kortom zonder Piet geen voetbal.
(Erelid sinds: 7 januari 2017)