Dodewaard 2🔴⚪️- Blauw Geel ‘55 7🔵🟡

... (e.d.)

9 oktober 2021 14:30

R. de Bruijn

Gister mochten we Blauw Geel ‘55 verwelkomen op ons zonovergoten sportpark de Eng. We begonnen aan de aftrap in onderstaande formatie (v.l.n.r.):

Jurjen;
Nick. B, Jarno, Jeroen, Nick. L;
Owen, Hein (C), Tygo;
Uiltje, Sander, Pieter Jan

Het trainersduo had wederom de beschikking over een sterke bank😉; Eelco, Catalin, Gijs en Hessel

Het eerste wapenfeit van de wedstrijd vond plaats in de 10e minuut. Pieter Jan werd diep gestuurd en kwam oog in oog met de keeper. Helaas ging zijn poging ver over het doel. Om de wedstrijdbal weer boven water te krijgen moest zelfs de welbekende “ballenvanger” 🎣🎣 uit de garage getoverd worden (zie foto).

10 minuten later, in de 20e minuut, was het wel raak! Vanuit een corner van Owen kopte PJ op de lat en via een gelukje werd de bal door Edens toedoen in het eigen doel verwerkt, 0-1. Na dit doelpunt kwamen er voor beide elftallen wat kleine kansjes maar deze eindigde niet in het netje.

Ruststand: 1-0.

In de rust werd er een driedubbele wissel uitgevoerd. Met de verse krachten Eelco, Catalin en Gijs binnen de lijnen gingen we op jacht naar de 2-0. Ware het niet dat Blauw Geel sterker uit de kleedkamer kwam. Zo moest keeper Jurjen al snel handelend optreden en kreeg in de 55e minuut de handen op elkaar van de toeschouwers. Met een mooie redding voorkwam hij de gelijkmaker na een goed schot in de lange hoek. Nog geen minuut later faalde zijn collega-aanvaller door net naast te koppen. Dodewaard kwam dus goed weg.

In de fase die volgden had Dodewaard in grote delen het balbezit maar kon hieruit weinig goede kansen creëeren.
In de 75e minuut werd de laatste wissel ingebracht. Hessel maakte zijn rentree na blessureleed van welgeteld 721 dagen.
Het spelbeeld ging ondertussen over en weer, waarbij de nodige opstootjes en tackles vielen. Een pittig en hard duel waarmee de referee zijn handen vol had deze middag. Hij kon het allemaal afdoen met 1 gele kaart voor beide teams.

Net voor het einde van de wedstrijd viel de gevreesde gelijkmaker dan toch. Uit een vrije trap werd de bal doorgekopt en vond zo de weg naar het doel. Zelfs Jurjen kon deze bal niet tegenhouden waardoor de 1-1 op het scorebord verscheen.
Na wat aanzetten in de laatste minuten bleef helaas de stand ongewijzigd. Dodewaard en Blauw Geel moesten de punten dus delen. Een terechte uitslag al blijft het zuur dat de gelijkmaker in de 85e minuut valt.

Man of the match: Jurjen, al geeft hij zelf de eer aan Nick Berends.

Volgende week zijn we vrij. Die week erop, 23 oktober, is het Super-Saterday🔥🔥. Dan staat de derby tegen Uchta 2 op het programma⚽️. Dit duel wordt gespeeld om 14:30 uur in Ooochten. Tot dan!