Dodewaard tegen Kesteren, enerverend als altijd

Kesteren 1

2 november 2019 14:30

De bezoekende partij van dit weekend was Kesteren, met 9 punten uit 6 wedstrijden een middenmoter. Maar dit is een “derby” en dan kan er van alles gebeuren.

Dodewaard begint sterk aan de wedstrijd, met meerdere combinaties weet het zich een weg naar de goal te banen. Hierna is het Kesteren wat in het zadel word geholpen door een aantal onoplettendheden van Dodewaard. Dodewaard weet in deze fase nog wel te scoren, helaas word het doelpunt van Stijn afgekeurd door het arbitrale trio. In navolging hiervan maakt Kesteren de 1-0, een afvallende bal word simpel binnen getikt. Kesteren bleef even aandringen maar gelukkig kon onze doelman Joeri een goed schot keren, goed gekeept, mag gezegd worden.
Hierna werd Dodewaard wat sterker, een slimme vrije trap van Demi en Marwin word teruggelegd op good old Gertjan, helaas is hier de keeper ook een sta in de weg. Net voor rust neemt Stijn het doel nog maar eens onder vuur, ditmaal is het de keeper van Kesteren die goed oplet.

De 2e helft is aangebroken. Dodewaard komt meteen voortvarend uit de startblokken, waarschijnlijk heeft verzorger Johnny aka Usain Bolt hier voor gezorgd. Het was Thijme van Dijken, ingevallen voor pechvogel Jelmer die een werkelijk prachtige goal maakte. Na een bal van Eric schiet hij de bal knetterhard tegen de touwen. Naar het schijnt was de snelheid hoger dan de kruissnelheid van de raket van Wubbo Ockels. Hierna werd het spel wat harder en kwamen er een aantal gele kaarten voor beide kanten. Kesteren wist nog een kans te creëren die ongekend werd gekeerd door Joeri.

Hierna was Dodewaard weer aan de beurt. Gertjan dacht ‘ik probeer het eens’ vanaf een meter of 30 met een volley. Helaas op de lat, dit schot had een beter lot verdiend. Gelukkig voor ons was het Julian die adequaat reageerde op de van de lat teruggekaatste bal en kon zo de 2-1 kon binnen knikken. Even later was het Stijn die doorbrak, hij raakte het aluminium, Eric lette goed op en kon de bal makkelijk binnen werken.
Kesteren wist de spanning nog terug te brengen met een goal, welke riekte naar buitenspel. De grens vlagde maar hij kon blijven staan van de scheids.
Kesteren brak nog eens door, Onno maakte een slimme overtreding. Helaas moest hij dit wel bekopen met een 2e gele kaart.

Henk Stuivenberg riep de scheids nog maar eens toe dat het bijna donker werd. Dit vond de scheids ook en uiteindelijk floot hij af.

Opstelling Dodewaard
Marwin Looijen - Willem Willemsen - Onno van den Brand - Jelle Gijsbers (65’ Julian de Wit)
Sven Elings - Eric Tijssen - Demi de Wit
Jelmer Hendriksen (25’ Thijme van Dijken, 70’ Jochem Hermans - Gertjan Tijssen - Stijn Gijsbers